החשש מנקמה - גובר

ישראל זועמת על ארה"ב: איך נודע שחיסלנו את האיראני?

הדיווח לפיו ירושלים עדכנה את וושינגטון כי היא האחראית לחיסול סגן מפקד 'יחידה 840' בטהרן, הרתיח גורמים ישראלים שחשבו שהמידע לא ידלוף החוצה, ומעלה את הזהירות מפעולת נגד (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
חסן סיאד חודאי לצד הרכב בו נורה למוות (צילום: רשתות תקשורת ערביות)

גורמי ביטחון ישראלים רשמיים זועמים הבוקר (חמישי) על עמיתיהם בארה"ב, בעקבות הפרסום בעיתון הבכיר ה'ניו יורק טיימס' לפיו ישראל אחראית על חיסול הבכיר האיראני חסן סיאד חודאי, סגן מפקד יחידה 840 במשמרות המהפכה, האחראית על התנקשויות ברחבי העולם, בצהרי יום ראשון בטהרן.

בין ישראל לארה"ב קיים מנגנון סדור באמצעותו ירושלים מעדכנת את וושינגטון בפעולות ביטחוניות שהיא מבצעת, אך זה אמור להיות חשאי לחלוטין, מה שלא קרה בעת הזו, ובישראל מבהירים כי "ידרשו הסברים איך הגיעה ההדלפה".

כעת בישראל עולה רמת הכוננות מביצוע פעולת נקם איראנית נגד ישראל או נגד ישראלים בעולם, בשל העובדה כי שמה של איראן נפגע אף יותר כשישראל מודה בפה מלא כי היא האחראית.

החשש מפעולה עולה בעקבות העובדה כי מייד לאחר החיסול, כשעוד לא היה ידוע רשמית כי יד ישראל הישירה בעניין, כבר הבטיח נשיא איראן, איברהים ראיסי, ש"ארצו תנקום באחראים". גם מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, סיפק הבטחה דומה, אך לא נקב אותה בזמן: "תגובת איראן לכל איום ופעולה תהיה חריפה, אבל אנחנו נהיה אלו שנקבע איך, מתי ובאילו נסיבות. אנחנו בהחלט ננקום באויבים שלנו".

ע"פ הדיווח ב'ניו יורק טיימס', שככתוב עורר סערה פנימית בין ירושלים לוושינגטון, ישראל עדכנה את ארה"ב שחיסולו של חודאי נועד להזהיר את איראן מפני המשך פעילות יחידה 840 של כוח קודס במשמרות המהפכה, האחראית לחטיפות אזרחים - ישראלים וזרים - ולהתנקשויות בהם ברחבי העולם.

חודאי, כך ע"פ הדיווח, היה סגן מפקד יחידה 840 והיה מעורב בתכנון פעולות נגד זרים וישראלים. "הוא היה האחראי על פעילות היחידה במזרח התיכון ובמדינות הגובלות באיראן, ובשנתיים האחרונות היה מעורב בניסיונות פיגועים נגד אזרחים ישראלים, אמריקנים ואירופים בקולומביה, קניה, אתיופיה, איחוד האמירויות וקפריסין", טענו הגורמים בפני העיתון האמריקני הבכיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר