"חוד החנית של מאות מיזמים"

פרס הביטחון יוענק למפתחי לוויני 'אופק'

שר הביטחון גנץ אישר את המלצות הוועדה בעניין, והנשיא הרצוג יעניק את הפרס להוגי שלושה מיזמים ש"סייעו רבות להגנת המדינה", בהם שניים המוגדרים כ"חסויים" (ביטחון)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
שר הביטחון גנץ וחברי ועדת הפרס (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

פרס "ביטחון ישראל", המוענק לאנשי מחקר המפתחים מיזמים הקשורים בביטחון המדינה, יוענק השנה לשלושה מיזמים מצטיינים של צה"ל, המוסד, שב"כ, משרד הביטחון והתעשיות הביטחוניות, כך הכריע היום (שני) שר הביטחון בני גנץ, כפי שהמליצה הוועדה בנושא.

בין שלושת המיזמים ניתן לפרסם רק אחד על שמו ועל פועלו, לפי שהאחרים נחשבים חסויים מחשש לדליפת מידע לאויב.

המיזם המותר בפרסום הוא מיזם לווייני התצפית 'אופק', המשותף למפא"ת שבמשרד הביטחון, לאגף המודיעין בצה"ל, לתעשייה האווירית ולחברת 'אלביט מערכות'. סדרת 'אופק' כוללת מערכות לווייני צילום פורצת דרך, שמופעלת ע"י חיל המודיעין באמצעות תחנה קרקעית מתקדמת, יחידה מסוגה בעולם, שפותח בשיתוף עם התעשייה האווירית. התחנה והלוויינים משרתים את מערכת הביטחון 365 ימים בשנה, 24 שעות ביממה ומספקים בזמן אמת מודיעין איכותי ומהימן.

שני האחרים הותרו לפרסום רק כמידע כללי. האחד הוא מיזם של יחידה 8200, המוסד, השב"כ ומלמ"ב במשרד הביטחון, שמטרתו "פיתוח יכולות מעצמתיות, פורצות דרך, בדרכים מגוונות וייחודיות". ע"פ הודעת לשכת גנץ, במסגרת מיזם זה, שנמשך כעשור, פועלים גופי המודיעין במדינה במאמץ משולב, במגוון פעילויות נועזות וחדשניות, תוך התמודדות עם אתגרים טכנולוגיים עצומים.

המיזם השלישי הוא של המוסד, יחידת המחקר והפיתוח במפא"ת שבמשרד הביטחון והתעשיות הביטחוניות, שמטרתו שמירה על היתרון האיכותי של מדינת ישראל אל מול איומים אסטרטגים.

שר הביטחון בני גנץ מסר: "פרס ביטחון ישראל משקף יותר מכל את שילוב הזרועות של כל גופי הביטחון. אנחנו רואים את זה בשדה הקרב יום-יום, כשצה"ל, שב"כ, המוסד ומשטרת ישראל פועלים באגרוף אחד. אנחנו רואים את זה בשילוב בין התעשיות ובין ארגוני הביטחון בפרויקטים השונים שפורצים דרך ומאפשרים לנו עליונות ביטחונית וטכנולוגית. אני מברך את הזוכים בפרס, שהם חוד החנית של מאות מיזמים ביטחוניים פורצי דרך, תוצרת כחול לבן. נמשיך לדחוף קדימה את הפיתוחים הישראלים, ולחזק את ביטחון ישראל".

בין המיזמים שזכו בפרס ביטחון ישראל בעבר ניתן לציין את רובה העוזי, הגליל, מטוס הכפיר, טיל הגבריאל, טיל הפופאי, מערכות ההגנה מפני טילים - ה'חץ', מיירט ה'חץ 3', 'כיפת ברזל', הפריצה לארכיון הגרעין האיראני ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר