חיסול הבכיר

ראש אמ"ן לשעבר: כך איראן מעדיפה את הנקמה

האלוף במיל' עמוס ידלין, לשעבר ראש אמ"ן, בהתייחסות לניסיונות הנקמה מצד איראן בישראל, בתגובה לחיסול הבכיר בשבוע שעבר, וסיפר על אמצעי הבטיחות הנהוגים (ביטחוני)

ב. ניסני | כיכר השבת |
קריית הממשלה בטהרן (צילום: shutterstock)

ברקע החשש ההולך וגובר מנקמה איראנית, בתגובה לפרסומים הזרים על כך שישראל היא זו שחיסלה את הבכיר במשמרות המהפכה, לאור יום, בבירה טהרן, בתחילת השבוע שעבר, ובהמשך לרשימת החיסול ובה בכירים ישראלים שפורסמה בידי איראן - סיפר הבוקר (שלישי) ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין על הזהירות שנוקטים אנשי מערכת הביטחון לשעבר ובהווה מניסיונות פגיעה.

"כשסיימתי להיות ראש אמ"ן היה מיליון דולר על ראשי ביחד עם דגן וברק", סיפר בראון שהעניק לגולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM. "אתה נזהר יותר, דואג לא לתת להם אינפורמציה על חייך האישיים, איפה אתה גר, לאן אתה נוסע.

"כראש ארגון מודיעין גם הייתי בצד השני שחיפש אנשים רעים, אני מבין את המשמעות של פעולה מהסוג הזה, אם כי לאיראנים הרבה יותר קל כי הם לא צריכים לחפש מישהו מסוים. הם היו מעדיפים מדען, דיפלומט, איש מודיעין, אך גם לא אכפת להם לפגוע באוטובוס תיירים או בבית של קהילה יהודית".

ידלין הדגיש כי "יש לנו מודיעין טוב על איראן, ואנו נותנים את האזהרות הנכונות". לדבריו, "אזהרת המסע לטורקיה היא מסוג הדברים שכנראה מבוססים על מודיעין טוב. הם רוצים לעשות את זה בלי שאפשר לקשר את זה אליהם, לאיראן יש זרועות טרור בכל העולם. טורקיה היא מדינה שכנה, יש יחסים בין השתיים. טורקיה אינה בת ברית של ישראל, מאז שארדואן עלה לשלטון הייתה התרחקות. ראש המוסד הטורקי איש חזק, ויש לו קשרים טובים עם איראן.

"איני אומר שהוא משתף איתם פעולה, זו תהיה מבוכה גדולה לטורקיה אם האיראנים ייתפסו בפעולה גלויה נגד ישראל, אך יותר קל להם לעבוד בטורקיה ובמדינות המפרץ. הדיפלומטים הם מטרה קלה יותר, כי הם נמצאים שם כל הזמן. אני לא יודע בדיוק מהם כללי הנקמה של האיראנים, הם נמצאים בשלב הזה - הם רוצים לנקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר