לאחר מספר דחיות

שר הביטחון בני גנץ פתח את ביקורו בהודו

לאחר שטיסתו התעכבה בשל עניינים קואליציוניים, שר הביטחון הגיע הבוקר להודו והתקבל במשמר כבוד כאורח שר ההגנה ההודי, ואף סיכם על חיזוק שיתוף הפעולה (בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
שר הביטחון גנץ, בהודו (צילומים: Virender singh)

שר הביטחון בני גנץ נחת הבוקר (חמישי) לביקור רשמי בהודו, והתקבל במשמר כבוד כאורחו של שר ההגנה ההודי ראג'נאת סינג. השניים החליפו מזכר הבנות לציון 30 שנה ליחסי הביטחון בין המדינות וסיכמו על חיזוק שיתופי הפעולה.

טיסת גנץ הוטלה בספק עד אתמול בשעות אחר הצהריים בשל עניינים קואליציוניים, כאשר לממשלה לא היה רוב לחקיקה במליאת הכנסת, אך בסופו של דבר תואם כי גנץ ימריא בשעות הערב לביקור הביטחוני החשוב, לאחר שכבר נדחה פעם אחת לפני מספר שבועות בשל גל הטרור שגאה באותם ימים.

את ביקורו הרשמי בהודו פתח גנץ בביקור באנדרטת הזיכרון לחייל ההודי, ולאחר מכן הגיע אל משרד ההגנה ההודי, שם התקבל במשמר כבוד, וקיים את המפגש עם מקבילו, ראג'נאת סינג.

בשיחה עלו לדיון סוגיות רבות אשר עסקו בין היתר בסוגיות אסטרטגיות ברמה הבינלאומית, שיתופי פעולה צבאיים, שיתוף פעולה תעשייתי ושיתוף במחקר ופיתוח אמצעי לחימה. השניים אף דנו במסמך שיתוף פעולה שנחתם במעמד זה בין ארגון הפיתוח ההודי (DRDO) למפא"ת של משרד הביטחון בישראל, שיגדיל את המחקר והפיתוח המשותפים בין המדינות.

במסגרת הפגישות סיכמו השרים על כוונתם לפתח את הקשרים הביטחוניים בין המדינות, את שיתוף הפעולה הביטחוני, שמשלב את היכולות הטכנולוגיות והניסיון המבצעי של ישראל, ביחד עם יכולות הייצור והידע של הודו, כל זאת כחלק מחזון ראש הממשלה של הודו, נרנדרה מודי.

השרים סיכמו על חיזוק מסגרת העבודה, לקיים אימונים צבאיים משותפים ולשתף פעולה בנושא הטמעת טכנולוגיות, בין היתר בנושא כטב"מים ומערכות הגנה.

במשלחת הישראלית לוקחים חלק ראש מטה שר הביטחון מעיין ישראלי, ראש האגף לייצוא ביטחוני (סיב"ט) במשרד הביטחון יאיר קולס, ראש האגף הביטחוני מדיני דרור שלום והמזכיר הצבאי לשר הביטחון תא"ל יקי דולף. את המשלחת מלווה נספח ההגנה בהודו אל"מ אסף מלר ושגריר ישראל בהודו נאור גילאון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר