מסר איראני?

"שלושה סוכני מוסד נפצעו בתקיפת כטב"מ בצפון עיראק"

כשעה לאחר החלטת מועצת הנגידים לקרוא לאיראן לשתף פעולה עם סבא"א, מל"ט התפוצץ בארביל שבצפון המדינה השסועה וגרם לנזק • באיראן דווח: התקיפה כוונה לאנשי המודיעין הישראלי (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אחד הרכבים שנהרסו מהתקיפה (צילום: מתוך הרשתות החברתיות; שימוש לפי סעיף 27א)

מטוס בלתי מאויש התפוצץ אמש (רביעי) בסמוך לקונסולייה האמריקנית בארביל, בירת החבל הכורדי שבצפון עיראק. מסרטונים מהשטח שעלו ברשתות החברתיות נראית הפגיעה באחד הכבישים באזור, כולל רכבים העומדים בצד הדרך.

תחילה דווח באגביות כי שלושה בני אדם נפצעו מהתקיפה אך לא נמסרו פרטים עליהם, אולם בתוך הלילה דווח בסוכנות הידיעות האיראנית 'פארס' כי התקיפה כוונה נגד סוכני המוסד הישראלי הנמצאים במקום. גם לפני שלושה חודשים תקפה איראן בארביל עם כ-12 טילים מונחים, שלטענת משמרות המהפכה כוונו נגד "בסיסים ישראליים סודיים באזור".

יש לציין כי התקיפה בוצעה בכיוון המבנה החדש של הקונסוליה האמריקנית בארביל, שעדיין נמצא בבנייה, וכאמור - הנזק הרב נרשם יותר בכביש מרכזי סמוך.

התקיפה התרחשה כשעה לאחר שמועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) אישרה החלטה שקוראת לאיראן "לשתף פעולה מלאה עם חוקרי הסוכנות" בנוגע לחקירה סביב פעילות גרעינית חשודה בשלושה אתרים לא מוכרזים באיראן - החלטה עליה בירכו בישראל.

ברקע התקיפה חשוב לזכור את העובדה כי בשבועות האחרונים מדענים בכירים במיזם הגרעין האיראני מוצאים את מותם בדרכים שונות, כמו גם הבכיר שנורה בלב טהרן, בפעולות המיוחסות ישירות לישראל.

רה"מ בנט, יו"ר ועדת החוץ והביטחון בן ברק וראש המל"ל חולתא בדיון בכנסת השבוע (צילום: חיים צח, לע"מ)

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס השבוע לאיראן בפתח דיון בוועדת החוץ והביטחון בו השתתף, ואמר: "מדינת ישראל בשנה האחרונה פועלת מול ראש התמנון האיראני ולא רק נגד זרועות התמנון כפי שנעשה משך העשורים האחרונים. ימי החסינות, בהם איראן פוגעת ושוב פוגעת בישראל ומפיצה טרור באמצעות שלוחותיה באזור, אבל נשארת ללא פגע - תמו. אנחנו פועלים, בכל זמן ומקום, ונמשיך בכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר