ידיו ורגליו נכרתו

חמאס בתיעוד נדיר: מוחמד דף לפני ניסיון החיסול הישראלי

פעם אחר פעם ישראל ניסתה לחסל אותו, אך הוא ניצל בעור שיניו. כעת חושף ארגון הטרור 'חמאס' תיעוד וידאו נדיר שבו נראה מוחמד דף לפני ההפצצה הישראלית בשנת 2006 (צבא)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
דף. הסרטון החדש (צילום: ערבי)

ארגון הטרור 'חמאס' חשף אמש סרטון וידאו נדיר של מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של הארגון, משנת 2006 - זמן קצר לפני ההתקפה של חיל האוויר הישראלי על הבית שבו שהה. בהתקפה זו נכרתו ידיו ורגליו והוא רותק לכיסא גלגלים.

ישראל ניסתה במהלך השנים, מספר פעמים, לחסל את דף, אך ללא הצלחה. פעם אחר פעם נפצע, לעיתים קשה, כתוצאה מתקיפות ישראליות, אך תמיד שרד ונותר בחיים.

במהלך מבצע 'שומר החומות', בשנה שעברה, הודה צה"ל באופן רשמי כי דף כמעט והיה תחת כוונת החיסול, אך הדבר לבסוף לא צלח, כאשר נמלט ברגע האחרון. על פי ההערכות, מוחמד דף מסתתר במחילה משוריינת כלשהי, בעומק של כשלושים מטרים מתחת לפני האדמה, אך מיקומה המדויק לא ידוע לשירותי המודיעין הישראלי, באמ"ן או שב"כ.

דף בן ה-56 - המכונה כיום רמטכ"ל חמאס - החל את דרכו בטרור כ"תלמידו" של יחיא עיאש ("המהנדס"), שעמד בראש הזרוע הצבאית של חמאס וחוסל בפעולה מהדהדת של שב"כ, באמצעות פצצה בטלפון הסלולרי, בשנת 1996.

בניסיון החיסול הראשון נפצע דף אנושות, בסיכול ממוקד שבוצע כאשר היה בדרכו חזרה מביקור אבלים בשכונת שיח' רדואן בעזה, כבר בשנת 2001, וכמה מאבריו החיוניים נקטעו, אך הצליח לשרוד ואף לשוב לפעילות מבצעית.

מאז בוצעו לא פחות משישה ניסיונות חיסול נוספים, כולל במבצע הצבאי הקודם של ישראל ברצועה, 'צוק איתן', ב-2014, אך גם ממנו הוא חמק, ככל הנראה לאחר שאימץ נוהג להחליף מקומות מסתור כל זמן קצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר