הותר לפרסום

שלושה נעצרו בחשד לפרסום ידיעות מסווגות

בימים אלו הסתיימה חקירה משותפת למשטרת ישראל, לצה"ל ולשב"כ בעניין מספר חשודים - אזרחים וחיילים - בחשד לביצוע עבירות שמהותן פרסום ידיעות מסווגות; כל הפרטים (אקטואלי)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הותר לפרסום: הסתיימה חקירה משותפת למשטרת ישראל, לצה"ל ולשב"כ בעניין שלושה חשודים - אזרחים וחיילים - בחשד לביצוע עבירות שמהותן פרסום ידיעות מסווגות וידיעות סודיות ביותר. השלושה נעצרו ונגד שניים מהם הוגשו כתבי אישום.

לאחר החקירה מעריכים גורמי הביטחון כי אין חשד שהשלושה הופעלו על ידי גורם זר, ממניע של בצע כסף או ממניע אידיאולוגי, אלא המניע שלהם היה רצון להיות הראשונים שיודעים דברים כדי להראות לחברים שהם יודעים, והם שיתפו את המידע למרות שידעו שמדובר במידע סודי ביותר.

החקירה החלה לפני מספר שבועות בעקבות פרסומים ברשתות החברתיות, כפי שהתגלה בשב"כ, מהם התעורר חשד לדלף סוד. החקירה המשותפת נערכה בשבועות האחרונים על ידי משטרת ישראל - יאחב"ל להב 433, היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות (ימל"מ) של המשטרה הצבאית החוקרת ושירות הביטחון הכללי, בליווי מחלקת ביטחון מידע בצה"ל.

במסגרת החקירה נחקרו מספר מעורבים, חיילים ואזרחים, אחד מהם קטין, בחשד לעבירות ביטחון שמהותן פרסום ידיעות מסווגות. ביום 24 במאי נעצרו חשודים בביצוע העבירות, וכיום מוחזקים במעצר, באישור בית המשפט ובית הדין הצבאי, שני אזרחים וחייל בשירות חובה. החקירה לוותה על-ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ועל ידי התביעה הצבאית.

מן החקירה עלה כי המעורבים לא הופעלו על ידי גורמים עוינים, וכי הם פעלו יחדיו ופרסמו מידע מסווג ורגיש ברשת. כלל החשודים נתונים במעצר, בהתאם להחלטות בית משפט השלום ובית הדין הצבאי.

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה שני כתבי אישום בפרשה. כתב אישום אחד הוגש לבית המשפט המחוזי מרכז נגד הנאשם הבגיר, ששירת כחייל סדיר ומילואים ביחידה באמ"ן. כתב אישום זה מייחס לנאשם ריבוי עבירות של השגה, איסוף, רישום והחזקה של ידיעות סודיות, וכן ריבוי עבירות של מסירת ידיעות סודיות.

כתב אישום שני הוגש לבית המשפט המחוזי נגד הנאשם הקטין, ובו מיוחס לו כי קיבל מהנאשם הבגיר ומחייל סדיר נוסף, המשרת באמ"ן, ידיעות סודיות. כן מיוחס לנאשם הקטין כי שיתף את מכריו בידיעות סודיות שהחזיק, ואף פרסם חלק מהן ברבים במרחב המקוון לקהל נרחב ובלתי מסוים. גם נאשם זה הועמד לדין בגין ריבוי עבירות של החזקת ידיעות סודיות ומסירת ידיעות סודיות.

עניינו של החייל הסדיר הנוסף, שנחשד כאמור במסירת ידיעות סודיות לנאשם הקטין, מטופל בימים אלה על ידי התביעה הצבאית, ואף הוא נתון במעצר. לבקשת בא כוחו של החשוד, כתב האישום נגדו יוגש רק לאחר עריכת שימוע. בד בבד עם הגשת כתבי האישום הוגשה היום גם בקשה למעצר עד תום ההליכים נגד שני הנאשמים.

כמפורט בכתבי האישום ובבקשות המעצר, נגרם סיכון ביטחוני חמור ביותר ונרחב כתוצאה מן העבירות שביצעו הנאשמים, וכן נגרם נזק ביטחוני חמור בפועל. הערכת הסיכון נסמכת על חוות דעת מומחים לביטחון מידע מקרב גורמי הביטחון.

בהמשך לכך, החליט ראש אגף המודיעין, על מינוי צוות בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה, שיערוך בדיקה מערכתית ומקיפה, לבחינת ההתנהלות בתחום ביטחון המידע, ויגבש המלצות בעניין. שאר פרטי הפרשה מצויים תחת צו איסור פרסום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר