לאחר גל הטרור

כך צה"ל יצמצם את מספר השב"חים בארץ

לצד גיוס מילואים לשמירה בנקודות התורפה בגדר והשקעה של מיליארד שקל בסגירת קו התפר, בצה"ל משנים את הקריטריונים - כדי לצמצם את מספר השב"חים (צבא וביטחון)

(צילום: פלאש 90)

לאחר גל הפיגועים שיצא דרך גדר ההפרדה הפרוצה ביהודה ושומרון, הנחה הרמטכ"ל אביב כוכבי על הידוק האבטחה באמצעות הצבת מאות חיילים לאור הגדר וסגירת הפרצות הרבות.

לצד הקצאת גדודים רבים למשימה, גייס הצבא גדודי מילואים שעלותם יקרה. הבוקר (רביעי) מדווח יוסי יהושע ב'ידיעות אחרונות' כי העלות מוערכת בכחצי מיליארד שקלים עד סוף השנה, לצד עלות של מיליארד שקלים נוספים של הקמת המכשול הקרקעי.

אלא שלצד המאמץ המודיעיני והמבצעי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), אלוף רסאן עליאן, כיבש תוכנית אזרחית להתמודדות עם אתגר השוהים הבלתי חוקיים, שנכנסים לעבוד ללא אישורים.

לפי התוכנית, שחושף יוסי יהושע ב'ידיעות' ואושרה על ידי שר הביטחון בני גנץ, צה"ל יגדיל את מספר הפועלים שייכנסו לישראל עם רישיון באופן מבוקר ומפוקח, ובכך יפחית למעשה את מספר השוהים הבלתי חוקיים.

פועל פלסטיני שנכנס בהיתר לישראל עובר הליך של אישור ביטחוני כך שמערכת הביטחון מסננת את מי שחשוד בטרור. בחודשיים האחרונים, מדווח יוסי יהושע, נרשמה עלייה של יותר מ-10% בהיקף הפועלים המאושרים והחל מהיום יגדל מספר בעלי ההיתרים מ-100 אלף ל-120 אלף פועלים.

התוכנית שגובשה מורכבת משלוש נקודות מרכזיות; הראשונה, הגדלת מספר הפלסטינים המועסקים בישראל - כך למשל בענף הנבייה יגדל המספר מ-74 אלף ל-80 אלף, כולל רווקים בני 27 ומעלה כאשר עד כה אושרו רק נשואים מגיל 22; השניה, הטלת סנקציות ואכיפה רחבה מול השב"חים ומול המסיעים והקבלנים הישראלים; והשלישית, שדרוג המעברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר