החשש מפיגוע בטורקיה

גנץ מזהיר את ראשי איראן: "אם תפעלו - נגיב בעוצמתיות"

שר הביטחון סקר בפני חברי ועדת החוץ והביטחון את אתגרי ישראל וציין כי לא יאפשר למנוע את בחירת הרמטכ"ל: "צה"ל צריך להישאר מחוץ לשטח האש הפוליטי; לא אאפשר מינוי מ"מ" (ביטחון)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שר הביטחון גנץ בוועדת החוץ והביטחון, היום (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

המלחמה השקטה בין ישראל לאיראן קיימת זה עשורים, אך בשנים האחרונות המאבק עולה מדרגה, כשבראשו הניסיון הישראלי למנוע מאיראן להגיע לגרעין. בימים האחרונים ניצב בפני ישראל איום יומיומי, כאשר ישנן התרעות חמות על חוליות איראניות המנסות לרצוח ישראלים בעולם ובפרט בטורקיה, לשם אזהרת המסע של המל"ל עלתה לדרגה הגבוהה ביותר.

שר הביטחון בני גנץ, המכהן בתפקיד זה שנתיים בשתי ממשלות שונות, שיגר הבוקר (שני) מסר ישיר למנהיגי איראן בשעה שהתייצב מול חברי ועדת החוץ והביטחון, במהלך הסקירה השגרתית הנדרשת בפני חברי הוועדה: "אנחנו, במערכת הביטחון, הכנו תגובות עוצמתיות אם יהיה צורך להפעילן בכל מיני מקומות. יש לנו מגוון אפשרויות לפעולה במגוון יעדים ופגיעה באזרחים ישראלים תוביל אותנו להפעלה שלהם. נדע להגיב במקום, בזמן ובעוצמה שנבחר בכל מימד שנרצה".

גנץ התייחס גם לביקורו הצפוי של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בישראל, בעוד כשלושה שבועות, שם צפוי להתהדק אף יותר הקשר הביטחוני בין ישראל למדינות ערב, קשר שמהותו התנגדות חריפה למשמרות המהפכה של איראן: "בחודשים האחרונים רשמנו כמה הצלחות לרתימת העולם למאבק מול איראן. במהלך השנה האחרונה, יחד עם עמיתיי בפנגטון ובממשל, אנחנו מקדמים שיתוף פעולה נרחב עם מדינות האזור בחסות אמריקנית, שאני מקווה שיתקדם צעד קדימה בביקור הנשיא ביידן בישראל ובמזרח התיכון".

במהלך דבריו באשר לאיראן התייחס גנץ לניסיונות העולם לשוב עימה להסכם גרעין, לאחר שנשיא ארצות הברית הקודם, דונלד טראמפ, ביטלו: "אי שיתוף הפעולה של איראן מוכיח שהיא לא שותפה. כדי להגיע להסכם גרעין שירחיק אותה משאיפותיה העולם כולו, בהם ארה"ב, צריך להפעיל לחץ כלכלי ומדיני ואיפה שצריך - גם צבאי".

שר הביטחון גנץ ויו"ר ועדת החוץ והביטחון בן ברק (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

באשר להליך בחירת הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל, שעתיד להחליף את רא"ל אביב כוכבי שיסיים בעוד כחצי שנה, הדגיש גנץ כי תתקיימנה שיחות שלו בנושא גם עם ראש הממשלה נפתלי בנט, לאחר שנפוצו שמועות כי שר הביטחון מסרב לעניין, וביקש מהאופוזיציה לאפשר את השלמת המינוי:

"כדי לשמור על יציבות הצבא וביטחון ישראל אנחנו מחויבים למנות בתקופה הקרובה רמטכ"ל שיכנס לתפקיד בצורה מסודרת, תוך שהוא בונה את 'פורום מטכ"ל' ובוחר את סגנו בזמן סביר. יש לנו מועמדים מצוינים וראויים לתפקיד הרמטכ"ל, ההליך שמתנהל יהיה מקצועי ומקיף ויכלול התייעצויות עם רבים, ובראשם רה"מ. הניסיון לצבוע את הבחירה באופן פוליטי הוא שקרי ופוגע בבסיס עוצמתנו. אני קורא גם ליריביי הפוליטיים להשאיר את צה"ל מחוץ לשטח האש הפוליטי. בנוסף, אני קובע שלצה"ל לא יהיה ממלא מקום רמטכ"ל. לא אאפשר לצה"ל לעבור תהליך כפי שראינו במשטרת ישראל במשך שנתיים רצופות".

כזכור, שר הביטחון העלה הילוך בנושא בחירת מפקדו הבא של צה"ל בשבועיים האחרונים, כאשר ישנם שלושה מועמדים לתפקיד: סגן הרמטכ"ל, האלוף הרצי הלוי; האלוף אייל זמיר והאלוף יואל סטריק, כאשר המועמד המוביל לבחירה הוא הרצי הלוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר