"יהודים מטוטאים מאדמתנו"

הילל מחבלים והסית לטרור: אישום חריף נגד תושב ירושלים

תושב ירושלים בשנות השלושים לחייו הואשם בהסתה לטרור ובהזדהות עם מחבלים. הפרקליטות ביקשה את מעצרו • הוא התרברב, בין היתר, בתמונה לצד רוצח בחור הישיבה אלי קיי הי"ד (משפט)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

כתב אישום הוגשו בתחילת השבוע, בידי פרקליטות מחוז ירושלים, נגד עלאא אלדין גולאני, תושב העיר כבן 32, שבמשך שנים פרסם בחשבון הפייסבוק שלו דברי תמיכה והזדהות עם ארגוני טרור, ובהם החמאס והג'יהאד האסלאמי, הסית לטרור ופרסם דברי שבח למעשי טרור. כתב האישום הוגש באישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, כנדרש בחוק.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אייל לידני, הנאשם החזיק חשבון פרטי ברשת החברתית "פייסבוק" תחת השם עלאא גולאני בשפה הערבית. בנוסף, הנאשם עדכן את תמונת הפרופיל שלו לתמונה בה הוא מצולם ליד אבו שחידם אשר ביצע פיגוע ירי בעיר העתיקה, במהלכו פצע ארבעה אזרחים ורצח את אלי קיי ז"ל.

מאז 2019, פרסם הנאשם רשומות בערבית שיש בהן משום גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור. התכנים אותם העלה לחשבון הפייסבוק זכו לחשיפה והיוו במה לאחרים להביע תמיכה בתכנים אלו.

כך למשל, במהלך מבצע שומר חומות, פרסם הנאשם בפרסום ציבורי תמונה של לוחמי חמאס חמושים ברובים במהלך הלוויה. הנאשם פרסם את התמונה והוסיף את הכיתוב: "נשבענו באללה שהם השהידים נתנו יד ומילאו את הבטחתם והקריבו את עצמם. אך יש שעשו אותם ללעג. אללה אמר: ובמביאים מכל שתשיג ידם ואשר ישמו אותם ללעג, ישימם אלוהים ללעג וצפוי להם עונש כבד. אין לקרב על אל אקצא שיקולים צבאיים אלא זהו פסוק קוראן נצחי. וייכנסו למסגד כשם שנכנסו אליו בפעם הראשונה ולמען יחריבו את כל אשר כבשו. אנחנו היושבים האם עשינו די? האם שילמנו את חובתנו? אללה סלח לנו על רשלנותנו".

במקרה אחר הנאשם פרסם תמונה של יחיא סינוואר שותה כוס מים. לצד התמונה הוסיף את הכיתוב: "שותה מים בזמן שעף אחרון מלכי בני ישראל (נתן יהו), החלה התפוררות. ובעזרת אללה צופים ונצפה (ביהודים) מטוטאים מאדמתנו. ושמעתי אנשים אומרים שהוא יכריז משער הכנסת (יא עזה הלוואי למען אללה)".

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר