אחרי הסיכולים

אזהרת המסע לאיסטנבול יורדת לרמה שלוש

המטה לביטחון לאומי (המל"ל) מעדכן את אזהרת המסע על איסטנבול ומוריד אותה לדרגה 3, שמשמעותה איום בינוני, וההמלצה בעקבותיה להימנע מנסיעות שאינן חיוניות (ביטחון)

(צילום: Wisam Hashlamoun/FLASH90)

האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי (מל"ל) מפרסם היום (שלישי) כי רמת אזהרת המסע לאיסטנבול תורד בחזרה לרמה מס׳ 3, המהווה איום בינוני.

במסגרת מאמץ ישראלי-טורקי משותף של זרועות הביטחון והדרגים המדיניים, סוכלו מספר התארגנויות איראניות לפגיעה באזרחים ישראלים באיסטנבול. בתוך כך, כוחות הביטחון הטורקים איתרו ועצרו מספר חוליות טרור איראניות אשר פעלו תחת משמרות המהפכה ועשו שימוש באזרחים טורקים, למטרת פגיעה באזרחים ישראלים. סיכולים אלו הביאו לירידה ברמת האיום כלפי ישראלים בטורקיה.

לאור זאת, המטה לביטחון לאומי (המל"ל) מעדכן את אזהרת המסע על איסטנבול ומוריד אותה לדרגה 3, שמשמעותה איום בינוני, וההמלצה בעקבותיה להימנע מנסיעות שאינן חיוניות לטורקיה. המל"ל ממליץ לבחון נחיצות נסיעות לטורקיה, זאת על רקע אפשרות להמשך מאמצים איראנים להוציא אל הפועל פיגועים בזירה זו גם בעתיד.

עקב כך שהמוטיבציה האיראנית עדיין גבוהה והמטה לביטחון לאומי מעריך כי ישנם מאמצים מצד אחד לבנות תשתיות ומצד שני לאתר יעדים ישראלים ויהודים פוטנציאליים, מדגיש המל"ל את ההמלצות הבאות:

1. להימנע מפרסום פרטי הנסיעה ברשתות חברתיות, טרם ההגעה לטורקיה ולכל מדינה אחרת ולהימנע פרסום תמונות ופרטי ביקור בזמן אמת.

2. מומלץ למסור את פרטי הטיול/ביקור (מסלול, מקומות שהייה, טיסות) ודרכי יצירת קשר לקרוב משפחה בארץ (רצוי מקרבה ראשונה).

3. שמירה על ערנות בעת שהייה ביעד, שימת לב למתרחש סביבכם.

4. להימנע מהחצנת סממנים ישראלים ולא לקיים שיח אודות שירות במערכות הביטחון של ישראל עם גורמים שאינם מוכרים.

5. להימנע ממסירת פרטים אישיים ו/או אודות הנסיעה לזרים, שלא לצורך.

6. להימנע מיצירת קשר עם זרים שאינם מוכרים לכם (לא מתייחס לנותני שירותים, אלא לגורמים שאינם קשורים ישירות לביקור/שהייה ביעד).

בהינתן התפתחות איומים חדשים אשר יצביעו על עליה מחודשת ברמת האיום, תישקל העלאה מחודשת של אזהרת המסע לרמה שתשקף את אופי האיום לישראלים במדינה.

ראש הממשלה נפתלי בנט: "אני מבקש להודות לכוחות הביטחון שלנו, יחד עם כוחות הביטחון הטורקיים, שעשו בחודשים האחרונים, וביתר שאת בשבועות האחרונים - פעולות לסיכול פגיעה בישראלים באיסטנבול ובטורקיה".

"הפעולות שלנו היו מוצלחות, והצליחו לשמור על חיי אדם. אנחנו בהדרגה נחזור לשגרה. אני קורא לישראלים לשמור על עירנות. תודה מיוחדת לנשיא ארדואן, ולאנשיו, על שיתוף הפעולה בסיכול פגיעה בישראלים בטורקיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר