הפלת המל"טים

'חיזבאללה' חושף סרטון מאסדת הגז, בישראל מכחישים

ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה פרסם אמש ברשת סרטון שלכאורה צולם בידי אחת המל"טים שלו, בו נראית אסדת הגז הישראלית - "כריש" • במערכת הביטחון הבהירו מיד כי מדובר בסרטון מזויף (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: סרטון חיזבאללה)

ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה פרסם אתמול (ראשון) ברשת סרטון שלכאורה צולם בידי אחת המל"טים שלו בו נראית אסדת הגז הישראלית, "כריש". במערכת הביטחון הבהירו מיד כי מדובר בסרטון מזויף וכי שום כלי של חיזבאללה לא הצליח להתקרב לאסדה. לטענת ישראל מדובר בניסיון של חיזבאללה לטעון להישג תודעתי.

האסדה הישראלית נחשבת לנכס אסטרטגי חשוב במיוחד, שכן פגיעה בה יכולה להביא לפגיעה באספקת החשמל הסדירה. האסדה מוצבת במים הכלכליים של ישראל ולכן לחיזבאללה יש מוטיביציה גדולה יותר לפגוע בה לנוכח הוויכוח למי שייך הגז שנמצא במי הים במאגר כריש. הלבנונים דורשים חלק גדול ממנו, אך בישראל לא מתכוונים לתת להם אותו ויש חשש כי חיזבאללה ינסה לפגוע במאגר באמצעות טילים או מל"טים.

בצה"ל מאבטחים את האסדה באופן רציף ואוסרים שיט ברדיוס של קילומטר וחצי סביב לאסדה בנוסף ישנם מכ"מים לאיתור כלי שיט וטיס, רחפנים וחיישנים תת ימיים שמאבטחים את האסדה כל העת.

כזכור, במהלך השבת יירט צה"ל שלושה כלי טיס בלתי מאוישים ששוגרו מכיוון לבנון ככל הנראה על ידי ארגון טרור - חיזבאללה. 3 כלי הטיס היו מכוונים לכיוון המים הכלכליים של ישראל ובעיקר למאגר הגז כריש.

המל"טים זוהו על ידי מערכות הגילוי ונעקבו לכל אורך טיסתם ע"י יחידת הבקרה האוויריות. המל"טים זוהו בשלב מוקדם ויורטו בנקודה המבצעית המתאימה ביותר.

בדובר צה"ל מסרו: "מתחקיר ראשוני עולה כי המל"טים לא היוו איום ממשי בכל זמן טיסתם ועד ליירוט מעל הים התיכון. מערכות הגילוי וההתראה פעלו כנדרש, ומימשו את תפיסת ההגנה האווירית הרב-שכבתית באופן מיטבי, בהפעלה מקצועית של הלוחמים בים ובאוויר שעמדו במשימת ההגנה בהצלחה רבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר