דיווחים ישירים

קורבן התקרית: מפקד גדוד בצה"ל נהרג בחילופי האש

מפקד גדוד במילואים נהרג במהלך התקרית עם צבא לבנון, כך הותר לפרסום. על פי ההערכות בצה"ל, לא מדובר ביוזמה רשמית של גורמים מדיניים בלבנון - אלא ביוזמה "פרטית" של צלפים הממוקמים במוצבים הדרומיים במדינה. ובינתיים: הנופשים החרדיים לא מתכוונים לעזוב את הצפון (חדשות)

יוני גבאי גלובס | כיכר השבת |
גבול הצפון, בצהריים (פלאש 90)

צה"ל מאשר הערב (ג') כי שניים ממפקדיו נפגעו היום "באופן חמור" בחילופי האש בין כוחות צה"ל לכוחות צבא לבנון בגבול הצפון. סא"ל דב הררי, אחד מהם, נהרג בתקרית.

מדובר במג"ד במילואים שהיה קורבן למארב מתוכנן מראש.

על פי ההערכות בצה"ל, לא מדובר ביוזמה רשמית של גורמים מדיניים בלבנון - אלא ביוזמה "פרטית" של צלפים הממוקמים במוצבים הדרומיים במדינה. עוד דווח כי צה"ל פועל בערוצים דיפלומטיים להביא לבדיקת האירועים שהובילו לחילופי האש היום ולהשבת השקט לגזרת הצפון.

קודם לכן פורסם כי צה"ל הגיב בירי לעבר הכפר עדיישה, הסמוך לכפר רג'ר המהווה את הגבול בין שתי המדינות. ברשתות הלבנוניות דווח על לפחות 4 הרוגים באירועי השעות האחרונות כתוצאה מירי צה"ל לעבר כלי רכב של הצבא הלבנוני. אחד מהם, על פי רשתות ערביות, הוא עיתונאי. בנוסף, נפצע עיתונאי של רשת אל-מנאר של חיזבאללה ומספר לבנונים נוספים.

יו"ר הפרלמנט במדינה, נביה בררי, הודיע כי הגיש תלונה רשמית כנגד ישראל למועצת הביטחון של האו"ם.

וכיצד מגיבים הנופשים החרדיים השוהים עתה בצפון? עסקנים מקומיים סיפרו ל"כיכר השבת" כי למרות המתיחות והתקרית הקשה, הנופשים מסרבים לעזוב. לדבריהם, כל עוד לא יצאה הוראה רשמית מגורמי בטחון לנהוג באמצעי בטיחות, התנהלות הנופשים נמשכת כרגיל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר