המירוץ לרמטכ"לות

זמיר או הלוי: גנץ מצמצם את המועמדים לרמטכ"לות

שר הביטחון בני גנץ הודיע כי לאחר האישור מיועצת המשפטית לממשלה לקדם בחירת רמטכ"ל בתקופת בחירות, צמצמם את רשימת המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל הבא (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
יתחרו ראש בראש. זמיר והלוי (צילום: פלאש 90)

המירוץ לרמטכ"לות: שר הביטחון בני גנץ הודיע מוקדם יותר היום (ראשון) כי לאחר הודעת היועצת המשפטית לממשלה כי יוכל להמשיך לקדם בחירת רמטכ"ל בתקופת בחירות, צמצם את רשימת המועמדים לתפקיד הבכיר בצבא.

על פי החלטת שר הביטחון, שני המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל יהיה האלוף הרצי הלוי המשמש כסגנו של כוכבי והאלוף זמיר ששימש גם כן כסגנו של כוכבי לפני כשנתיים.

במשרד הביטחון אומרים כי בהמשך השבוע ייכנס גנץ לסבב של התייעצויות עם שרי ביטחון, רמטכ"לים לשעבר וגורמים ביטחוניים אחרים לקראת הכרזה על המועמד הסופי.

כזכור, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הודיעה בשבוע שעבר לשר הביטחון בני גנץ, כי הגם שהמשך הליך מינוי הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל בתקופת בחירות כרוך בקשיים משפטיים משמעותיים, הרי שבנסיבות העניין הקונקרטיות, ובפרט נוכח האמור בחוות הדעת המקצועיות-ביטחוניות הסודיות שהובאו בפניה, הנוגעות לאתגרים ביטחוניים ייחודיים חריגים העומדים כעת בפני צה"ל, ולאחר שבחנה את מכלול נסיבות העניין עם כלל גורמי המקצוע הרלוונטיים בייעוץ המשפטי לממשלה ובפרקליטות המדינה, הגיעה לכלל מסקנה כי קשיים אלה אינם עולים כדי מניעה משפטית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר