"מחויבות ומסירות"

מפקד פיקוד העורף החדש נכנס לתפקידו • צפו

במחנה רחבעם נערך היום טקס חילופי מפקדים בפיקוד העורף, בראשות הרמטכ"ל כוכבי, סגן שר הביטחון, אלון שוסטר ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ועוד • תיעוד (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
החלפת מפקדים בפיקוד העורף (צילום: דו"צ)

במחנה רחבעם נערך היום (שני) טקס חילופי מפקדים בפיקוד העורף - אלוף רפי מילוא - מפקד פיקוד העורף נכנס לתפקידו, והוא מחליף את אלוף אורי גורדין, שכיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות ועתיד להיכנס בחודשים הקרובים לתפקיד מפקד פיקוד הצפון.

הטקס נערך בראשות הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי וסגן שר הביטחון, אלון שוסטר ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

במהלך השנתיים האחרונות, עסק פיקוד העורף, בהובלת אלוף גורדין, בשיפור המוכנות של המרחב האזרחי לאירוע החירום הבא, במאבק למול נגיף הקורונה וכן בסיוע בינלאומי במסגרת משלחות חילוץ ורפואה.

כחלק מהמאבק בקורונה הוקמה מפקדת 'אלון' שעסקה בקטיעת שרשראות ההדבקה ובצמצום התפשטות הנגיף קורונה. המפקדה הוכיחה את מסוגלותה לעמוד בכלל יעדיה. כמו כן, פעל הפיקוד במבצע 'שומר החומות' על מנת לספק מענה למנעד רחב של תרחישים, באופן רב זירתי ותוך תיווך ההנחיות לאוכלוסייה בהכוונת הגורמים המקצועיים.

לצד זאת, עסק הפיקוד בפעילות השוטפת שנועדה לשפר את המענה העורפי בחירום ובמסגרתה חוזק הקשר עם הארגונים והרשויות מקומיות, שופרו היכולות הטכנולוגיות לקבלת תמונת מצב משופרת בעורף, בוצעו תרגילים ואימונים ופעולות נוספות.

אביב כוכבי אמר בטקס: "ייעודו של צבא ההגנה לישראל הוא הגנה על קיומה של המדינה ועל שלומם וביטחונם של אזרחיה. החיילים והמפקדים פועלים מסביב לשעון בחזית ובעומק על מנת לבנות צבא מודרני המותאם לאתגרי השעה. צה"ל פועל ומסייע למדינה ולאזרחים בתחומים רבים שאינם רק ביטחון והגנה, פיקוד העורף הוא דוגמה מובהקת לכך. הפיקוד הרחיב את משימותיו הייעודיות בתחומים רבים וחיזק את יכולותיו והשפעתו בכל גזרה ובכל זמן. בראש המאמץ למול נגיף הקורונה הייתם אתם, חיילי ומפקדי פיקוד העורף".

עוד אמר כוכבי: "מתוך תחושת שליחות, מקצועיות וכושר ניהול וארגון גייסתם את כלל היכולות והמיומנויות שברשותכם והתייצבתם אל מול האויב החדש והבלתי צפוי, במערכה שדרשה פיתוח ידע ותורת לחימה. לצד כל אתגרי התקופה, המשכתם לפעול ללא הפסקה בזירות האחרות שהשיא היה במבצע 'שומר החומות'. הייתם בכל המקומות הנדרשים, כתף אל כתף עם הרשויות ועם גופי הביטחון האחרים: במשימות חילוץ, בהדרכה ובהפעלה, והוכחתם פעם נוספת שצה"ל הוא צבא העם, אשר פועל למען העם".

"אורי", פנה הרמטכ"ל למפקד היוצא: "נכנסת לתפקיד באחת התקופות המאתגרות שידעה מדינת ישראל בעשורים האחרונים, והובלת את המערכה כנגד הקורונה במקצועיות וביצירתיות. פעלת לילות כימים והיית יחד עם יחידות הפיקוד, למצפן מקצועי למקום שמספק פתרון וביטחון. עשית כל זאת בגישה לומדת, במנהיגות ובשיתופי פעולה רחבים".

"אני מודה לך וסומך עליך שתתמודד עם האתגרים בפיקוד הצפון בהצלחה בזכות הניסיון המבצעי שלך ויכולותיך האישיות. רפי, אתה קצין עם ניסיון מבצעי עשיר, בעל הבנה בצרכי המרחב האזרחי, שאותו הפכנו עכשיו למשימתך העיקרית. כושר המנהיגות והרתימה שלך, יחד עם כושר הלמידה והובלת התהליכים הנדרשים, הם אחד מהנשקים הפחות גלויים והיותר יעילים שאתה יודע להפעיל. אני בטוח בהצלחתך, סומך עליך ומצפה שתמשיך לפתח את יכולות הפיקוד במצבי שגרה, חירום ומלחמה. הכנת העורף למלחמה זו משימה שחייבת להיות מואצת בשנים הקרובות, במיוחד לנוכח האפשרות שנידרש לפעול כנגד איום הגרעין. צה״ל ממשיך להתכונן לתקיפה באיראן באופן נמרץ וחייב להיערך לכל התפתחות ולכל תרחיש. הכנת אופציה צבאית כנגד תוכנית הגרעין האיראנית היא חובה מוסרית וצו הביטחון הלאומי. היערכות לפעולה צבאית כנגד תכנית הגרעין נמצאת במוקד ההכנות בצה״ל והיא כוללת מגוון תכניות מבצעיות, הקצאת משאבים רבים, הצטיידות באמל״ח מתאים, מודיעין ואימונים".

מפקד פיקוד העורף היוצא, אלוף אורי גורדין, אמר בטקס: "בשנתיים האחרונות התמודד העורף עם אתגרים רבים, מלחמתיים ואזרחיים, מגפת קורונה ומבצע 'שומר החומות', שריפות גדולות, שיטפונות, ירי מכל הגזרות, סיוע בקליטת עלייה וחדירות מחבלים לישובים - ולכל האתגרים האלו יכולנו. גם כשידידינו בעולם נזקקו לסיוע הושטנו יד וסייענו. יכולנו בזכות אנשים, בזכות רלוונטיות ובזכות שותפויות".

"לכן, אבקש היום להכיר תודה לאנשים שהובילו את העשייה לחיזוק החוסן הישראלי ולדבר בשבחן של השותפות והרלוונטיות. כל העשייה וההתקדמות המרשימה שנעשתה במוכנות העורף לא הייתה מתאפשרת ללא צוות מוביל חזק ומקצועי של הפיקוד. פיקוד העורף הוא פיקוד מבוסס מילואים, ואתם אנשי המילואים, לימדתם אותי שיעור במחויבות ובמסירות, כל אזרחי ישראל צריכים להכיר לכם תודה. לכל העשייה בעורף היו שותפים אנשי הרשויות המקומיות. הגענו לשיאים של עשייה למען התושבים בזכות השותפות והמחויבות ההדדית - תודה על הרעות שנרקמה ועל השותפות לדרך. רפי, אין לי ספק כי אתה מגיע בשל ונכון. אני בוטח בך וביכולת שלך לרתום ולשתף פעולה, לראות את טובת האזרחים לפני הכל. אנשי הפיקוד - אני מודה על הזכות להלך בינכם ולהוביל אתכם באתגרי העורף – אתם כל מה שיפה בחברה הישראלית".

מפקד פיקוד העורף הנכנס, אלוף רפי מילוא, אמר בטקס: "הניצחון הצבאי נקבע בשדה הקרב, ביכולתנו לפגוע ולהשמיד אויב, באמונה במטרה וברצון לנצח. ועם זאת, בשנים האחרונות נשענת יכולתנו לנצח גם על מאמץ נוסף - העורף. ייעודו של פיקוד העורף הינו חיזוק החוסן הלאומי, הצלת חיים וקידום מוכנות העורף לחירום. מפיקוד העורף נדרשת מוכנות גבוהה - שכוללת בניית יכולות, תשתיות, שותפויות, תכניות אופרטיביות, כשירות ומודעות, הן של המרחב האזרחי והן של כוחות העורף. בד בבד הפיקוד נדרש להשתנות מתמדת, כך שיתאים את עצמו לאיומים המתפתחים, לטכנולוגיה מתקדמת ולתפיסות עדכניות. אורי, מעמדו של הפיקוד בהובלתך התחזק ותחת הנהגתך, הפיקוד הפגין גמישות ומחויבות לאתגרים ולפערים הלאומיים במדינת ישראל. אני רוצה לומר לך תודה על העשייה ועל הובלת הפיקוד. אני מאחל לך הצלחה רבה בפיקוד הצפון, אין ראוי ממך. אנשי הפיקוד, אני שמח להצטרף אליכם ובטוח כי יחד נוכל לעמוד בכל אתגר ובכל משימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר