"לערבים מותר"

המשטרה וצה"ל: לא נאפשר הקמת מאחזים יהודיים חדשים

גורמי הביטחון הישראליים הונחו להיערך לקראת יוזמה לבניית מאחזים חדשים, בלי אישור, ביהודה ושומרון, ולמנוע את הקמתם. בתנועת נחלה הגיבו: "ליהודים אסור, לערבים מותר" (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מאחז ביהודה ושומרון. אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בעקבות היוזמה להקים מחר "יישובים חדשים ליהודים בארץ ישראל", הודיעה משטרת ישראל וצה"ל כי לא יאפשרו את הדבר. "הקמת מאחזים ביהודה ושומרון שלא בהתאם לתהליכים והאישורים הנדרשים על פי דין והמנוגדים לחוק - אינה חוקית ואסורה", נמסר בהודעה משותפת של המשטרה וצה"ל.

עוד נאמר בהודעה כי "צה״ל, משטרת ישראל, מג"ב וכוחות הביטחון נערכים בכבישים, במחסומים, ובנקודות המרכזיות במרחב יהודה ושומרון לשמירה על הביטחון והחוק והסדר במרחב. כוחות משימה יעודיים יפעלו במטרה למנוע כל פעילות בלתי חוקית ועל מנת לקיים את המשימה המרכזית, מניעה וסיכול טרור".

מוקדם יותר מסרה לשכת שר הביטחון, בני גנץ, כי אתמול (שני) הציגו גורמי הביטחון לשר הביטחון מידע על תוכנית להקמה של מאחזים בלתי חוקיים במספר מוקדים ביהודה ושומרון המתוכננת לצאת לפועל ביום רביעי. לאור זאת, הנחה שר הביטחון להעביר מסר ברור לאזרחים הישראליים שבכוונתם לקחת חלק בתוכנית, כי מדובר בפעילות שאינה חוקית, אשר גורמי הביטחון הונחו להיערך למניעתה ולטיפול בה.

לדבריהם, שר הביטחון הדגיש בהתאם למידע שהובא בפניו, כי רבים מהמתכננים להשתתף בפעילות, הנמנים על הרוב המוחלט של תושבי יהודה ושומרון שהם אזרחים שומרי חוק, אינם מודעים לכך שהפעילות אינה חוקית ולא מתאומת עם גורמי הביטחון. לכן, יש להעביר מסר זה בכלל הצירים האפשריים.

שר הביטחון ציין, כי לצד המשך הבנייה וחיזוק ההתיישבות החוקית, תינקט אכיפה קפדנית, ולא תתאפשר הפרת חוק. עוד ביקש שר הביטחון להדגיש, כי הפעילות שאינה מתואמת עם כוחות הביטחון צפויה להעמיס על הפעילות המבצעית השוטפת, ולפגוע בסדר הציבורי.

תנועת נחלה הגיבה: "ליהודים אסור - לערבים מותר. בכל יום ויום קמים מאחזים פלסטינים לא חוקיים. ולצערנו שר הבטחון וממשלת ישראל עומדים בחיבוק ידיים. לעומת זאת שעם ישראל מתעורר לקיים את חובתו המוסרית להמשך תנופת ההתישבות בארץ ישראל. מנסים לעצור בעדו".

הם הוסיפו: "אנו מצפים משר הבטחון וממשלת ישראל. להודיע עוד היום, על שינוי מדיניות ולאפשר לעם ישראל לקיים את חובתו ההסטורית והנצחית בבניין ארץ ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר