"מבצע לוט"

צה"ל מחזק את המכשול ההנדסי במדבר יהודה

צה"ל ממשיך ומחזק את מרחב התפר במסגרת מבצע 'שובר גלים'. עד כה הונחו מכשולים רבים, נחפרו 5 קילומטרים של מכשול הנדסי בצורת תעלה ונפרצו 7.5 קילומטרים (ביטחון)

(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל ממשיך ומחזק את מרחב התפר במסגרת מבצע 'שובר גלים'. הקמת המכשול ההנדסי שהחל בחודש אפריל הינו נדבך משמעותי ממבצע 'שובר גלים' לסיכול ומניעת הטרור ביהודה ושומרון וכן כחלק מהמאמץ לחיזוק קו התפר. המבצע הביא להתקדמות משמעותית להקמת המכשול ההנדסי במרחב מדבר יהודה, ולירידה משמעותית, כאמור, בהיקף המסתננים אשר מנסים לחצות לישראל בצורה לא חוקית.

במסגרת המבצע ההנדסי בחטיבה המרחבית יהודה, פועלים בהובלת קצין ההנדסה הקרבית הראשי, תת-אלוף עידו מזרחי, ומפקד ההנדסה של פיקוד המרכז, אלוף-משנה עידו ז׳ורנו, כוחות מערך ההנדסה של פיקוד המרכז, גדודי ופלוגות הצמ״ה של חיל ההנדסה הקרבית ויחידת הצמ״ה המטכ״לית, תוך שימוש בלמעלה מ־60 כלים ייעודיים. עד כה הונחו מכשולים רבים, נחפרו חמישה קילומטרים של מכשול הנדסי בצורת תעלה ונפרצו שבעה וחצי קילומטרים, בתיאום עם רשות הטבע והגנים ורשות העתיקות.

עשייה זו מובלת במקביל לפעילות רציפה של הכוחות בשטח למניעת מעבר לא חוקי לשטחי ישראל. רק בשבועות האחרונים, כחלק ממבצע למניעת מסתננים של חטיבת יהודה וגדוד 603 אשר פועל במרחב, הרחיקו הכוחות למעלה מ־200 כלי רכב ותפסו עשרות כלי רכב ומסתננים שניסו לחדור לשטח ישראל בצורה בלתי חוקית.

מבצע זה הוא חלק מעשייה ענפה שמובילה אוגדת יהודה ושומרון במבצע "שובר גלים", במהלכו פועלים כוחות צה״ל מידי יום ולילה למעצר חשודים ולסיכול ומניעת טרור באמצעים גלויים וסמויים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר