האתרים הסודיים נחשפים

מנהרות מתוך בי"ס, מפעל טרור ליד 'פפסי' • תיעוד מלב עזה

מוקדים של טרור ומפעלים לייצור אמצעי לחימה בלב עזה: ליד בתי ספר, אוניברסיטאות וגם בתי חולים ומפעל של 'פפסי' • תיעודים מלב הרצועה חושפים, איך משתמש 'חמאס' באזרחים כמגן אנושי (צבאי)

משה מנס | כיכר השבת |
צילומים מלב עזה (צילום: צה"ל)

נדמה כי שקט ברצועת עזה, אך השקט הזה מתעתע. בתיעוד מתוך עזה, שנחשף היום (רביעי) בידי צה"ל, נראים אתרי טרור רבים, חלקם נבנים בימים אלו, הנמצאים מתחת בתי ספר, בתי חולים, אונבירסיטאות ואתרים נוספים ברצועה. מקומות אלו משמשים כמחסנים לאחסון טילים ואמצעי לחימה.

בתיעוד מודיעיני אף ניתן לראות פיר מנהרה בסמוך למפעל 'פפסי' העולמי ברצועה, בו עובדים מאות פועלים מידי יום. 'כיכר השבת' עם הפרטים על כמה אתרים כאלו בלב עזה שניתן לפרסם.

סמוך למפעל פפסי

בשכונת תפאח בעזה ישנה מנהרת טרור תת-קרקעית של 'חמאס'. היא ממוקמת בסמוך למפעל 'פפסי' הפועל בזכיינות ובסמוך לבית הספר היסודי 'דראג' של ארגון 'אונר״א', אשר בעתות חירום משמש כמחסה מוכרז לאלפי איש.

(מנהרת טרור בקרבה למפעל פפסי ובית ספר)
תיעודים מלב עזה
תיעודים מלב עזה
הגדלה

המנהרה משמשת לאחסון אמל״ח ולהתניידות פעילי טרור של חמאס. ואיך יודעים שבנו שם מנהרה? ניתן להבחין בבסיס קשתות הבטון שנמצאות במתחם - קשתות המשמשות לבניית מנהרות טרור.

בסמוך לבית חולים

בסמוך לבית החולים 'שיפא', בית החולים המרכזי והחשוב ברצועת עזה, בו מטופלים בכל יום אלפי חולים, שוכן אתר ייצור ותיקון אמצעי לחימה המכיל חומרי נפץ וחומרים מסוכנים. באתר, שממוקם בבניין המשמש גם לצרכים אזרחיים, פועלים פעילי החמאס לייצור ותיקון של אמל"ח המיועד לפעילות טרור וביסוס תשתיות ברחבי הרצועה. האתר גם נמצא במרחק של 45 מטר ממסגד ובמרחק 55 מטר ממרפאה של אונר"א.

אתרי טרור מתחת לאוניברסיטה האיסלמית

יצויין כי כבר בינואר 2009 במהלך מבצע "עופרת יצוקה" חשף השב"כ כי בכירי חמאס מנצלים את בית החולים למקום מסתור. בשנת 2014 ,במהלך מבצע "צוק איתן", דווח ב'וושינגטון פוסט' כי משרדי בית החולים משמשים כמפקדה ראשית של חמאס וכי פעילי הארגון נצפו מתהלכים במסדרונות בית החולים.

בתוך מסגד

בתוך מסגד ״אלשהיד״, הממוקם בשכונת בריג', שוכן מחסן אמל״ח השייך לארגון הטרור חמאס. המחסן נמצא בלב שכונה של מאות תושבים. במסגד מתקיימים פעילויות לילדים, חוגי ספורט, קורסי עזרה ראשונה ופעילות של תנועת נוער. מעבר לכביש ממוקמת ספרייה ציבורית אליה מגיעים אנשים רבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר