מידע שהגיע מארה"ב

בגלל תקלה: כל מטוסי ה-F35 של חיל האוויר יקורקעו

בעקבות מידע שהגיע מארה"ב אודות בדיקה להימצאות פגם במנגנון ההפלטה במושבי הטייס במטוסי F35, הורה מפקד חיל האוויר לקרקע את כל המטוסים • המפקד הבהיר, כי ההוראה ניתנה, מלבד אישור חריג לטיסות מבצעיות (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מטוסי F35 ישראלים (צילום: דו"צ)

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, קיים הערב (מוצאי שבת) הערכת מצב ייעודית, בעקבות מידע שהגיע מארה"ב אודות בדיקה להימצאות פגם במנגנון ההפלטה במושבי הטייס במטוסי F35.

לפי הנחיית היצרן של המטוסים, על מנת להבטיח את תקינותם של מושבי המפלט, נדרשת בדיקה אשר מבטיחה את תקינותו של רכיב זה.

בסיום הערכת המצב הורה מפקד חיל האוויר על בדיקת כלל סד"כ מטוסי ה'אדיר' לפני טיסה ראשונה. זהו תהליך שיבוצע על ידי הצוותים הטכניים והוא צפוי להסתיים בימים הקרובים.

מפקד חיל האוויר הדגיש כי על הבדיקות להיעשות באופן קפדני ויסודי וזאת בכדי להחזיר את המערך לכשירות מלאה תוך שמירה על סטנדרט בטיחות גבוה.

חיל האוויר הישראלי הינו חלק ממערך עולמי של מדינות המפעילות מטוס מסוג זה ופועל בשיתוף פעולה עם מקביליו ועם היצרניות, וזאת בכדי לעמוד בסטנדרט מחמיר ביותר, שנועד לשמור על בטיחות צוותי האוויר בפעילות אימונים ובפעילות מבצעית.

יחד עם זאת המפקד סייג את ההוראה, והבהיר כי במידה ויהיו משימות מבצעיות אשר תדרשנה את המטוסים, תהיינה באישור פרטני של מפקד החיל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר