מכינים נקמה

מתיחות ביטחונית: בעזה מסרבים לניסיונות התיווך עם ישראל

פחות מיממה למעצר הדרמטי במחנה הפליטים, וניסיונות התיווך של ישראל באמצעות המצרים, עם ארגון הטרור ברצועת עזה נדחים. צירי תנועה עדיין חסומים בעוטף עזה (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הלוויית מחבל בעזה. אילוסטרציה (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

החשש מהסלמה ביטחונית בדרום: פחות מיממה אחר מעצר ראש הג'יהאד האסלאמי בשומרון, וניסיונות תיווך שנעשים מצד ישראל עם גורמים בארגון הטרור בעזה, באמצעות מצרים, עולים בתוהו. כך לפי דיווח בעיתון הפלסטיני 'אל-קודס'.

לפי הדיווח, המצרים ניסו ליצור קשר עם מנהיגי ארגון הטרור בעזה, במטרה לנסות למנוע הסלמה צבאית, יותר מפעם אחת, אך אלה סירבו ולא נענו. בישראל הכוננות נמצאת ברמות הגבוהות ביותר.

מוקדם יותר היום ראש הממשלה, יאיר לפיד, כינס ישיבת הערכת מצב עם שר הביטחון גנץ, הרמטכ"ל כוכבי, ראש השב"כ, ראש המוסד וגורמים נוספים. גם ראש הממשלה החליפי בנט השתתף בישיבה.

כזכור, אמש, בשעת לילה לא מאוחרת במיוחד, עצרו כוח של מסתערבים ולוחמי צה"ל את מנהיג ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בשומרון בסאם א-סעדי. היום פרסמה המשטרה תמונות שלו מחדר החקירה, בהן נראה יושב ומחייך, כדי למנוע הסלמה ביטחונית ולהראות שמצבו טוב.

סהדי, בן ה-61, ישב בכלא הישראלי למעלה מ-15 שנה. הוא התנהל בתקופה האחרונה כמבוקש. ניר דבורי, הכתב הצבאי של חדשות 12, דיווח כי עבר לאחרונה מדירת מסתור אחת לשנייה ונעזר בסייענים, תוך שמתכנן פיגועים ודואג לרכישת אמצעי לחימה.

הבוקר פורסמו פרטים נוספים מליל המעצר הדרמטי. לפי הדיווח של ניר דבורי, מידע מודיעיני איכותי התקבל סמוך לשעת חצות אמש בשב"כ ולפיו סהדי חזר לביתו בג'נין לביקור קצר. ככל הנראה כדי להתקלח או כדי לראות את משפחתו. ההחלטה להיכנס אל המחנה ולעצור אותו, על אף השעה החריגה, התקבלה מיד.

במהלך המבצע נתקלו הלוחמים בירי חמושים ונאלצו לפתוח בירי. אחד המחבלים נפגע ונהרג. סהדי עצמו נשלף מביתו ונגרר אל הרכב, כאשר עמו נתפס ציוד מלחמתי. ההערכה, לפי הדיווח בחדשות 12, כי בכוונתו היה להוציא לפועל פיגועים בטווח הקצר המידי.

הבוקר, כפי שדווח ב'כיכר השבת', לאור הערכת המצב ובעקבות פעילויות טרור המזוהות עם ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי, צה"ל הודיע על חסימות אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה. החשש במערכת הביטחון: ירי טילי נ"ט כתגובה למעצר בכיר הג'יהאד האסלאמי בסאם א-סעדי בג'נין אמש.

כמו כן, רכבת ישראל הודיעה כי תנועת הרכבות מדרום הארץ לאשקלון תיסגר זמנית. בדובר צה"ל הדגישו: "המרחב יסגר לתנועה מחשש לאיום ישיר ועל מנת למנוע פגיעה אפשרית באזרחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר