מבוכה לרה"מ

לפיד זימן התייעצות ביטחונית - ולא השתתף

רה"מ ביקש דיון עם שר הביטחון, הרמטכ"ל ובכירים נוספים במערכת הביטחון בעקבות לכידת מנהיג הג'יהאד האסלאמי בשומרון, אבל בעיות קליטה מנעו ממנו להשתתף בה (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
רה"מ לפיד ושר הביטחון גנץ בסיור בגבול הצפון, לפני כשבועיים (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

במערכת הביטחון קמו הבוקר (שלישי) ליום מתוח במיוחד, לאחר שאמש נלכד בג'נין מנהיג הג'יהאד האסלאמי בשומרון, וסרטון תפיסתו, בו הוא נראה נגרר ברגליו בידי לוחם ימ"מ, איים להבעיר את השטח. כחלק ממתיחות זו, פיקוד הדרום החליט למנוע את תנועת הרכבות הסמוכה לרצועת עזה, מספר כבישים באזור וכן את מעבר ארז - מחשש לירי נ"ט, כירי תגובה.

ראש הממשלה יאיר לפיד, שרוצה להוכיח שיש ביכולתו להנהיג את מדינת ישראל הסבוכה בקשיים מדיניים וביטחוניים, הודיע כי יכנס בשעות הבוקר הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, ראש המל"ל הד"ר איל חולתא, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל, מזכיר הממשלה שלום שלמה וגורמי מקצוע נוספים.

אלא שהערב מתברר, כך לפי הדיווח של ירון אברהם ב'חדשות 12' כי למרות הניסיון להוכיח רצינות, לפיד השיג את ההיפך: בשל בעיות קליטה במכשיר הטלפון האדום שלו ברכבו המאובטח, ראש הממשלה לא נכח ברוב הדיון הביטחוני, ולמעשה מי שניהל את רובו היה יריבו הפוליטי הישיר, יו"ר כחול לבן - התקווה החדשה, שר הביטחון בני גנץ, שאף הוציא את סיכום השיחה.

ראש הממשלה לפיד היה באותה העת בדרכו לסיור בשב"ס, ועל אף מספר ניסיונות להתקשר ולהתחבר לדיון - לפיד לא הצליח להאזין ולהשתתף ברוב השיחה, שהייתה יכולה להיות דרמטית אם אכן הייתה הסלמה בדרום.

לפי הפרטים שפורסמו ב'חדשות 12' גורמים שנכחו בשיחה כינו את האירוע כ"מביך" עבור לפיד. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לידיעה בטענה כי הם "לא מתייחסים לדיונים מסווגים", ואילו גורמים אחרים סיפרו כי הבעיה לא הייתה רק לראש הממשלה, וכי היו קשיי התחברות גם לרמטכ"ל ולראש השב"כ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר