הוביל מאות פיגועים

כך חוסל בכיר הג'יהאד האסלאמי ח'אלד מנצור; צפו בתיעוד

צה"ל אישר הבוקר כי מטוסי קרב חיסלו את בכיר הג'יהאד האיסלאמי, ח'אלד מנצור, מפקד מרחב דרום ברצועת עזה • מנצור היה אחראי לביצוע מאות לפיגוע ירי • צפו ברגע החיסול של הבכיר (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

ישראל חיסלה אמש (מוצאי שבת) את בכיר ארגון הג'יהאד האיסלאמי, ח'אלד מנצור, מפקד מרחב דרום ברצועת עזה. דרגתו של ח'אלד מנצור מקבילה לדרגת גנרל. בצה"ל הדגישו כי החיסול אושרהעל ידי הרמטכ"ל, שר הביטחון וראש הממשלה. צפו ברגע החיסול כפי שתועד במצלמות מטוס הקרב.

בנוסף לכך, ככל הנראה סוכלו שני פעילים נוספים, ח׳טאב עמאצי, מפקד חטיבת רפיח בג׳יהאד האיסלאמי וסגנו של ח'אלד מנצור וזיאד מדלל, חבר הנהגת הגא"פ ויד ימינו של מנצור אשר שהו עימו.

לדברי צה"ל, בימים האחרונים פעל מנצור להוצאת פיגועי נ"ט וירי תלול מסלול (תמ"ס) לעבר שטח מדינת ישראל והיה המתכנן והאחראי לפיגוע שתוכנן בעוטף עזה בימים האחרונים, אשר סוכל על ידי צה"ל.

מי אתה ח'אלד מנצור

לאורך השנים היה מנצור מעורב בהוצאת פיגועים רבים, ביניהם הפיגוע ביולי 2004, בו נפצע באורח בינוני מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אלוף-משנה פינקי זוארץ ז"ל.

בשנת 2010, כששימש כראש היחידה הרקטית של ארגון הטרור, נטל ח'אלד מנצור אחריות על הפיגוע בו נהרגו רב-סרן אלירז פרץ ז"ל וסמל-ראשון אילן סביאטקובסקי ז"ל.

מנצור הוביל מאות פיגועי ירי רקטי לעבר שטח מדינת ישראל, החל משיגורי פצצות מרגמה ועד לירי אמצעי לחימה רקטיים מתקדמים. החל משנת 2015, ח'אלד מנצור שימש כמפקד המרחב הצפוני ברצועת עזה. לאחר מכן, עבר לתפקיד מפקד המרחב הדרומי.

ח'אלד מנצור היה אחראי בין היתר על תיק המנהרות ופיקד על היחידה הרקטית של ארגון הטרור גא"פ. במהלך מבצע 'שומר החומות' (מאי 2021), ח'אלד מנצור ביצע ירי רקטי כבד לעבר העורף הישראלי, בעיקר לעבר הערים אשדוד ואשקלון ופעל לממש מתווים התקפיים נגד כוחות צה"ל ואזרחי ישראל.

חיסול צמרת הג'יהאד

כזכור, את מבצע 'עלות השחר', פתח צה"ל בחיסולו של תייסיר אל ג'עברי, מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האיסלאמי שהחליף את בהא אבו אל-עטה, שגם הוא חוסל בשנת 2019.

האלוף עודד בסיוק, ראש אגף המבצעים, אמר הלילה: "אני יכול לומר לכם שבשעות האחרונות ביצענו סיכול נוסף, של מפקד המרחב הדרומי של הגא״פ. זה סיכול חשוב מאוד. לפי כל הנתונים שבידי, אני לא יכול לומר בוודאות, אבל לפי כל הנתונים שאני מחזיק כרגע פגענו בו, הוא סוכל, יחד עם נוספים, ובעצם כל הצמרת הביטחונית של הזרוע הצבאית של הגא"פ ברצועת עזה סוכלה".

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר בעקבות החיסול כי "זהו מאמץ מבצעי ומודיעיני, והישג יוצא דופן. אני רוצה להביע הערכה לשר הבטחון בני גנץ, לרמטכ"ל, לראש השב"כ ולאלפי האנשים שתחת פיקודם.

"צה"ל ממשיך לתקוף מטרות ופעילי טרור, לסכל חוליות שיגור. אנחנו פועלים בצורה ממוקדת ואחראית על מנת לצמצם למינימום פגיעה בבלתי מעורבים. המבצע ימשך ככל שיידרש״.

שר הביטחון, בני גנץ אמר כי "מי שיבקש לפגוע באזרחי ישראל – יפגע. צה"ל, שב"כ וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול מול הג'יהאד האסלאמי עד שנשיב את השקט ונסיר את האיומים על ילדי העוטף. אני מבקש לשבח את צה"ל בהובלת הרמטכ"ל, ואת השב"כ בהובלת רונן בר על המאמצים הגדולים שנעשים בכדי לשמור על ביטחון ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר