עדכונים שוטפים

"עלות השחר": ירי לעוטף עזה; פגיעה ישירה בבית באשכול

היום השלישי למבצע "עלות השחר" נפתח בירי טילים לעבר הרי ירושלים ועוטף עזה; לפחות שני טילים יורטו באזור הבירה; באשכול רקטה פגעה ישירות בבית, המשפחה שהתה בממ"ד ולא נפגעה (ביטחון)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' באב תשפ"ב | 07.08.22
שר הביטחון מאשר את חיסול בכיר הג'יהאד (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

היום השלישי למבצע "עלות השחר": 140 מטרות של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה - הותקפו וכ-580 רקטות שוגרו עד כה לעבר ישראל - רובן יורטו על-ידי כיפת ברזל שרושמת בחסדי שמים הצלחה של 97%. הבוקר (ראשון) ממשיך המבצע נגד ארגון הטרור העזתי לאחר שבמהלך הלילה תקף חיל האוויר מנהרת טרור התקפית של הג'יהאד האסלאמי.

עדכונים שוטפים

12:04 - אזעקה נשמעה באזור התעשייה הדרומי באשקלון.

11:25 - דובר חמאס פאוזי ברהום אמר כי "ההתנגדות על כל זרועותיה הצבאיות מאוחדת במערכה הזאת, ותגיד את דבריה בכל הכוח". הוא איים כי לא יסכימו להמשך המצב הנוכחי והבטיח להגן על העם ברצועה. "נרדוף את ישראל ונביס אותה", אמר וקרא: "על כל הזירות לפתוח באש לעבר האויב והמתנחלים".

11:17 - אזעקה באשקלון ובעוטף עזה.

11:12 - אזעקה ברעים.

11:07 - אזעקה נשמעה בנירים, עין השלושה וכיסופים שבעוטף עזה.

11:00 - ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש לפני זמן קצר לפגישת עדכון בנושאים הביטחוניים עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בלשכת ראש הממשלה. בפגישה השתתף המזכיר הצבאי לראש הממשלה אלוף אבי גיל. הפגישה נמשכה כשעה.

10:50 - אזעקת צבע אדום נשמעה ביישוב ניר עם שבעוטף עזה.

10:30 - עד כה גויסו כ-4,000 אנשי מילואים למבצע "עלות השחר" מתוך מכסה של 25 אלף שאושרה בתחילת המבצע.

10:11 - אזעקת צבע אדום בנירים.

10:00 - הפלסטינים טוענים כי ישנם הרוגים בבית שנפגע במחנה הפליטים ג'באליה בעזה. בצה"ל הבהירו כי מדובר שוב בירי פלסטיני כושל של רקטה שהתפוצצה בשטח הפלסטיני.

09:30 - בית במושב במועצה האזורית אשכול נפגע באופן ישיר מרקטה. המשפחה שהייתה בממ"ד, בחסדי שמים לא נפגעה, נגרם נזק קל למבנה.

09:21 - אזעקת צבע אדום נשמעה במבטחים, עמיעוז, ישע. צוחר, אוהד ובעוטף עזה.

09:20 - משרד הביטחון מפרסם תיעוד מרגע האישור לתוכנית המבצע לסיכול חאלד מנצור, בכיכר הג'יהאד האסלאמי, וממהלך מבצע החיסול בבור חיל האוויר.

(צילום: משרד הביטחון)
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

09:03 - אזעקות בעוטף עזה.

09:00 - אזעקות במערב הנגב: אשבול. מבועים. תלמי ביל"ו.

08:36 - אזעקות צבע אדום בעוטף עזה ביישובים פרי גן וניר יצחק.

08:31 - אזעקות צבע אדום בשדרות, במערב הנגב ובעוטף עזה.

08:20 - ‏השר ניצן הורוביץ נגד כניסת ח"כ איתמר בן גביר להר הבית, הבוקר: "הכניסה להר הבית, תוך כדי האש בדרום, היא מעשה מופקר. בן גביר ושאר הפירומנים מבצעים פרובוקציה שקופה כדי להביא לפיצוץ גדול, והמשטרה - בהחלטה נפסדת - מאפשרת להם לעשות את זה, למרות הסכנה הברורה והוודאית לביטחון. יש לעצור זאת מייד".

היום השלישי למבצע "עלות השחר" נפתח בירי טילי לעבר הרי ירושלים, שהסתיימו ביירוטים מוצלחים בחסדי שמים. בשעה 08:13 נשמעו אזעקות באזור אבו גוש, קריית יערים, בית אמיר, שורש, בית שמש והסביבה ובמקביל גם בעוטף עזה.

היירוט מעל אבו גוש (צילום: לפי סעיף 27א)

תושבים רבים דיווחו על פיצוצים חזקים שנשמעו, ויירוטים תועדו בשמי הבירה. הפיצוצים נשמעו בביתר עילית, בבית שמש ובשכונות הר נוף וגבעת שאול בירושלים.

זמן קצר קודם לכן הציג צה"ל תיעוד מאחת התקיפות לעבר בור שיגור של רקטות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בג'באליה.

(צילום: דובר צה"ל)

בשעה 07:22 נשמעה אזעקת צבע אדום בעין השלושה ובכיסופים, וזאת לאחר כמעט שש שעות של שקט.

דובר צה"ל עדכן הבוקר (ראשון) כי מאז יצא צה"ל למבצע 'עלות השחר' נגד ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, הותקפו 140 מטרות של הארגון. כמו כן, מאז החל המבצע שוגרו לישראל כ-580 רקטות. רובן ככולם ייורטו על ידי מערכת 'כיפת ברזל' הרושמת הצלחה של 97%. על פי צה"ל, כמאה רקטות נפלו בתוך הרצועה.

בנוסף, הודיע דובר צה"ל כי במהלך הלילה תקף חיל האוויר מנהרת טרור התקפית של הג'יהאד האיסלאמי, מנהרה שלא חצתה את המכשול הדרומי.

כמו כן צה"ל אישר הבוקר כי מטוסי קרב חיסלו את בכיר הג'יהאד האסלאמי, ח'אלד מנצור, מפקד מרחב דרום ברצועת עזה שהיה אחראי לביצוע מאות לפיגוע ירי. בנוסף לכך, ככל הנראה סוכלו שני פעילים נוספים, ח׳טאב עמאצי, מפקד חטיבת רפיח בג׳יהאד האיסלאמי וסגנו של ח'אלד מנצור וזיאד מדלל, חבר הנהגת הגא"פ ויד ימינו של מנצור אשר שהו עימו.

כזכור, את מבצע 'עלות השחר', פתח צה"ל בחיסולו של תייסיר אל ג'עברי, מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האיסלאמי שהחליף את בהא אבו אל-עטה, שגם הוא חוסל בשנת 2019.

האלוף עודד בסיוק, ראש אגף המבצעים, אמר הלילה: "אני יכול לומר לכם שבשעות האחרונות ביצענו סיכול נוסף, של מפקד המרחב הדרומי של הגא״פ. זה סיכול חשוב מאוד. לפי כל הנתונים שבידי, אני לא יכול לומר בוודאות, אבל לפי כל הנתונים שאני מחזיק כרגע פגענו בו, הוא סוכל, יחד עם נוספים, ובעצם כל הצמרת הביטחונית של הזרוע הצבאית של הגא"פ ברצועת עזה סוכלה".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר