תם מבצע 'עלות השחר'

ישראל חוזרת לשגרה: צירי התנועה נפתחו, הגבלות מוסרות

חזרה הדרגתית לשגרה, עם כניסת הפסקת האש לתוקפה • צירי התנועה בעוטף והמעברים מרצועת עזה נפתחים • הדרישה להיות בקרבת ממ"דים, מוסרת • קרבות האופוזיציה והקואליציה חוזרים (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
חסימת כבישים בעוטף עזה, בימים האחרונים (צילום: Flash90)

חוזרים לשגרה: הבוקר (שני) התקיימה הערכת מצב בצה"ל, עם כניסת הפסקת האש לתוקף, ובסיומה הוחלט על הסרת ההגבלות באופן הדרגתי בעוטף עזה. כצעד ראשון, נפתחו כלל הצירים שנסגרו במרחב עוטף עזה.

עוד הוחלט כי תושבי יישובי עוטף עזה אינם נדרשים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן. כמו כן, תנועת הרכבות בין הערים שדרות ואשקלון עתידה לשוב לסדרה החל מהשעה 12:00. מצה"ל נמסר: "במהלך השעות הקרובות, הסרת ההגבלות תימשך באופן הדרגתי, זאת בצמוד להערכת המצב".

במועצה האזורית אשכול עדכנו את התושבים: "בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוסרה ההנחיה לשהות בקרבת מרחב מוגן. במהלך השעות הקרובות, הסרת ההגבלות תהיה באופן הדרגתי. כצעד ראשון, ייפתחו כלל הצירים שנסגרו במרחב עוטף עזה, כולל כביש 232 לכל אורכו וכן כביש הפרסה. כמו כן, תנועת הרכבות בין שדרות ואשקלון צפויה לשוב לסדרה החל מהשעה 12:00. ניתן גם לחדש עבודות חקלאיות".

במקביל, עם נצירת האש, הקרבות בין האופוזיציה לקואליציה, בצל מערכת הבחירות המתקרבת, חזרו. חברת הכנסת מירי רגב אמרה הבוקר בראיון לאריה גולן ברשת ב': "לאורך כל המבצע גילינו אחריות לאומית - בשונה מלפיד, גנץ וליברמן שביקרו אותנו בשומר חומות. חמאס לא לקח חלק כי הורתע במבצע שומר חומות. אם המבצע לא היה בממשלת מעבר לא היו יוצאים למבצע הזה, כי היו תלויים באצבעות של עבאס וטאהא".

מבצע עלות השחר (צילום: חיים גולדברג)
מבצע עלות השחר (צילום: חיים גולדברג)
הגדלה

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין מתקווה חדשה, אמר הבוקר ברדיו 103fm על סיום מבצע עלות השחר: "אני חושב שהתוצאות מדברות בעד עצמן, יש פה מבצע מאוד מוצלח. ברגע שהבנו שהג'יהאד האסלאמי לא מוכן לחדול מתכנון הפיגוע - היה נכון לשלם את המחיר של הביקורת הציבורית".

לדבריו, "הייתה פה עבודה נפלאה של מערכת הביטחון שלנו, ממשק טוב מאוד עם הדרג המדיני. בני גנץ הוא שר ביטחון מאוד מנוסה, היה רמטכ"ל, הוביל כמה מבצעים".

כשעה לפני שהפסקת האש נכנסת לתוקף, קיים ראש הממשלה יאיר לפיד הערכת המצב, בקריה בתל-אביב. במסגרת הדיון ניתנה סקירה של מהלכי מבצע "עלות השחר" ביממה האחרונה וההערכות הבטחונית והאזרחית לימים הקרובים.

הדיון בהשתתפות ראש הממשלה, אמש (עומר מירון /לע"מ)

בדיון השתתפו ראש הממשלה החליפי, שר הביטחון, הרמטכ"ל, ר' המל"ל, ר' השב"כ, ר'המוסד ר' אמ"ן, מתפ"ש, המזכיר הצבאי של רה"מ וגורמים ביטחוניים נוספים.

יצוין, כי קודם להערכת מצב אצל לפיד, שר הביטחון בני גנץ ערך הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש המוסד, ראש השב"כ ומנכ"ל משרד הביטחון. בסיומה הנחה להיערך להמשך הלחימה מול ארגוני הטרור בעזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר