"אנחנו במצב יציב" | צפו

ראש המל"ל: 'ישראל תשמר את חופש הפעולה נגד איראן'

ראש המל"ל איל חולתא, התייחס היום לשלל הנושאים הביטחוניים בישראל וכן על הסוגיה האיראנית, על האיום מלבנון, על הטרור הפלסטיני ועל היחסים עם ארצות הברית | צפו (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ראש המל"ל איל חולתא (צילום: גו לייב)

ראש המל"ל, ד"ר איל חולתא, נאם היום (חמישי) בפתח הכנס המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן בהרצליה ואמר: "אנחנו מעוניינים שהרשות תפעל לסיכול הטרור"

בפתח השיחה התייחס ראש המל"ל ליחסי ישראל עם ארה"ב: "ארה"ב הייתה ותהיה עוגן מרכזי ועמוד התווך של החוסן הלאומי שלנו. מחויבות הנשיא ביידן ברורה וחזקה, ביקורו בארץ לפני כחודשיים שיקף זאת. החתימה על הצהרת ירושלים המשותפת והסכם שיתוף פעולה טכנולוגי מדגימים את הבסיס האיתן של הקשרים. על אף שישנן מחלוקות בסוגיות שונות, ישראל עומדת על האינטרסים הביטחוניים שלה וממשל ארה"ב קשוב ומגיב לכך".

ראש המל"ל התייחס למצב מול איראן: "איראן היא האיום המרכזי והראשון על ישראל מזה שנים רבות. המחויבות והעמידה של ישראל שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני זה עניין ברור וראשון במעלה. הדרג המדיני במשך שנים מתנגד להסכם ורואה בו הסכם שלא משקף את הבטחון הישראלי. התשובה שלנו ברורה- ההסכמה של איראן איננה רלוונטית, מנהיג איראן לא מצופה לחזור למשא ומתן. המנהיג צריך להבין שאם לא יסכים להיכנס לדיאלוג יקבל סנקציות עליו ועל אזרחיו. הדרג המדיני וראש הממשלה מבהירים את עמדתם באופן גלוי מתוך דיאלוג מתמשך על הסכם הגרעין המדובר בימים אלה ואנחנו רואים פירות ומזהים קשב לעמדות ולטיעונים שלנו. לצד המאבק המדיני אנחנו עומדים ומבהירים שישראל תשמר את חופש הפעולות שלה כל עוד שיידרש. ההסכם לא מחייב את ישראל והיא תגן על עצמה ותתכונן לכל תרחיש".

על ההתפתחויות הרגישות בשטחים ולנפילתו של רס"ן בר פלח אתמול, אמר חולתא: "הדירקטיבה המדינית היא לפעול בנחישות לסיכול חוליות הטרור ולהמשיך את המאמת ההגנתי בקן התפר. אנחנו לפני בחירות וחגים ויש לכך השפעה נרחבת. פעם אחר פעם עולה השאלה על האחריות הפלסטינית במצב ואנחנו מדגישים כי אנחנו מעוניינים שהרשות תפעל לסיכול הטרור. תפקידם של כוחות הביטחון להוות חומה בצורה ולהגן על האזרחים ואנחנו רואים זאת בצורה ישירה, גם עם מותו המצער של אמש סגן מפקד סיירת נח"ל, רס"ן בר פלח ז"ל אמש".

עוד התייחס ראש המל"ל למצב בזירה צפונית: "אנחנו מתמודדים בימים אלה עם איומי נסראללה ואנחנו חשים בתעוזה גוברת של הפעילים שלו בשטח. ישראל מעוניינת בלבנון יציבה ואין לישראל עניין בהתפרקות לבנון, אלא בהיחלשות חיזבאללה בלבנון. ישראל לא תורתע מהאיומים האלה ותמשיך לפעול ולמלא את האינטרסים האנרגטיים שלה, תפעיל את אסדת כריש ותממש את ההסכמים החשובים שחתמה עליהם, ביניהם עם המצרים ועם האיחוד האירופי".

ראש המל"ל התייחס גם למצב בזירה הדרומית ולעניין השבויים והנעדרים: "הזירה הדרומית נמצאת במצב יציב. גם כאן הדרג המדיני פועל לייצר מציאות של שקט ורגיעה. הצלחנו במאמץ מרוכז לצמצם את זמן המערכה של "עלות השחר" ולבצע מערכה מדויקת וממוקדת. אני מנצל את הבמה הזאת כדי להודות שוב למצרים ולנשיא סיסי למעורבותו בנושא. אנחנו משקיעים מאמצים רבים בכדי להגיע לפתרון ולהסכם הומניטרי להשבת השבויים והנעדרים שלנו ואני כאן מדגיש כי עניין זה נמצא בעיסוק גבוה מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר