חולקו צל"שים

ערב הוקרה בצה"ל על מבצע "שובר גלים" | תיעוד

ערב הוקרה ליחידות, למפקדים וללוחמים שלוקחים חלק במבצע "שובר גלים" נערך היום בראשות הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ובהשתתפות מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס ומפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הרמטכ"ל אביב כוכבי בערב ההוקרה (צילום: דובר צה"ל)

צל"שים, תעודות הצטיינות ותעודות הוקרה: צה"ל קיים הערב (שלישי) ערב הוקרה ליחידות, למפקדים וללוחמים שלוקחים חלק במבצע "שובר גלים".

מבצע "שובר גלים" החל לפני כשבעה חודשים, במסגרתו צה"ל יחד עם כוחות הביטחון מהשב"כ, משטרת ישראל ומג"ב, הגבירו את פעילות הסיכול וההגנה ביהודה ושומרון, במטרה למנוע ולסכל פיגועי טרור כנגד תושבי מדינת ישראל.

מתחילת המבצע נעצרו כ-1,500 מבוקשים, בוצעו למעלה מ-2,100 פעילויות מבצעיות לסיכול הטרור ונתפסו מאות כלי נשק ואמצעי לחימה, אשר בעקבותיהם נמנעו פיגועים וסכנה לביטחון תושבי מדינת ישראל. גזרת יהודה ושומרון תוגברה בעשרות גדודים לוחמים, אשר פועלים לילה ויום במבצעים למעצר פעילי טרור והגנה בצירים.

ערב הוקרה ליחידות, למפקדים וללוחמים שלוקחים חלק במבצע "שובר גלים" (דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

בנוסף, תוגברה הגזרה בכוחות מילואים אשר מתייצבים למשימה החשובה במסירות ובאומץ. במסגרת המבצע, חוזק המענה בגבול התפר והושקעו משאבים רבים בסגירת המכשול והצבה של טכנולוגיות וכוחות לוחמים בגדר למניעת פיגועים.

ערב ההוקרה נפתח במעמד זיכרון בהצדעה לאזרחים, ללוחמים ולמפקדים שנפלו בשנה האחרונה.

בהמשך, חולקו 101 תעודות הוקרה, 23 תעודות הצטיינות וארבעה צל"שים ליחידות אשר לוקחות חלק פעיל במבצע "שובר גלים". התעודות חולקו כאות הוקרה והערכה על הפעילות המבצעית וההגנתית רחבת ההיקף שמתקיימת מזה שבעה חודשים. כוחות הביטחון עומדים על המשמר ופועלים על מנת לשמור על ביטחון תושבי ישראל.

"אני מבקש להעביר הערכה ותודה לכל היחידות" אמר רב-אלוף אביב כוכבי: "אני רוצה לציין לשבח את מפקד הפיקוד ומפקד האוגדה שמובילים ביחד את המבצע במשך שבעה חודשים. אתם הבחירה שלי להצטיינות. יש לכם אחריות גדולה, מורכבת, עם דילמות כבדות מאוד, קבלת החלטות של שניות. זר לא יבין זאת ובחדר הזה כולם מבינים זאת. אנחנו מגנים על אזרחי המדינה ואנחנו קובעים את גורלה בגבולות.

ערב הוקרה ליחידות, למפקדים וללוחמים שלוקחים חלק במבצע "שובר גלים" (דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

לא משנה אם זה מערכה בצפון או בעזה, אנחנו קובעים אותה באיו"ש שנים רבות ובשבעת החודשים האחרונים באופן מובהק. גורלן של משפחות ישראל נמצא בידיים שלכם ובזכותכם הרבה משפחות שמחות, בריאות ושלמות. הפעילות שלכם מייצרת ביטחון וריבונות. זה לא מובן מאליו שמביאים לילה לילה מודיעין מדויק, שיודעים לסגור מרחב בצורה טובה, שיודעים להתגנב רכוב או חשאי ולפעמים בטכניקה משולבת במינימום נפגעים לצה"ל ולכוחות האויב, ואני אף פעם לא מתייחס לכך כמובן מאליו. אנחנו נגיע לכל מחבל בעוד שעתים, לילה או יום.

אני רוצה לומר לכם, בשם כל אזרחי מדינת ישראל, הערכה רבה ותודה רבה, איזה מזל שיש לנו אתכם, איזה מזל שיש לי אתכם. הגורל של המדינה בידיים שלכם. אני מצדיע לכם תודה רבה לכם".

ערב הוקרה ליחידות, למפקדים וללוחמים שלוקחים חלק במבצע "שובר גלים" (דובר צה"ל)

בהמשך הערב נאם האלוף יהודה פוקס ואמר: "טרור עממי ורצף פיגועים הובילו אותנו לצאת למבצע "שובר גלים'', צבא ההגנה לישראל, כשמו כך תפקידו, נדרש לספק הגנה, בטחון ולתושבי ישראל וזו המשימה החשובה ביותר. הלחימה בטרור היא משימה מורכבת, אנו מתמודדים עם אויב המטיף בהסתה לשנאה, חורש מזימות, מנסה כל העת לפגוע באזרחים וחיילים, מעביר מחבלים, אמצעי לחימה וכסף רב מחוץ לישראל ובתוכה על מנת לממש את מזימותיו – פועל באלימות, לזרוע טרור ופחד יוצר בעומק השטח כאוס ופוגע באזרחי ישראל ובפלסטינים רבים אשר רוצים לחיות את חייהם בשקט ובשלווה.

תודה לאנשי המילואים שעזבו את שגרת יומם והתגייסו למאמץ החשוב להגנת מדינת ישראל, ולכל היחידות המבצעיות בצה"ל בשב"כ ובמשטרת ישראל, שאתם מונעים טרור ומעניקים בטחון לתושבים יום ליל. צה"ל ומדינת ישראל בוטחים בכם וראוי לכם ולפקודיכם שתדעו זאת".

תמונות מפעילות כוחות צה"ל במבצע "שובר גלים":

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר