הפיגוע באריאל

הרמטכ"ל בזירה: "פיגוע קשה ורצחני שהיה צריך להסתיים אחרת"

הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע לזירה בה התרחש הפיגוע הרצחני באריאל, ערך תחקיר ראשוני ואמר כי "הפיגוע היום הוא פיגוע קשה ורצחני, שהיה צריך להסתיים אחרת"; הרמטכ"ל הביע את צערו על הנרצחים והפצועים בפיגוע והביע את הערכתו ללוחמים שנטרלו את המחבל (צבא)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הרמטכ"ל בזירת הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, הגיע הערב (שלישי) לזירה בה התרחש הפיגוע הרצחני הבוקר בסמוך לאזור התעשייה אריאל.

הנרצחים: תמיר אבי חי, מיכאל לדיגין ומוטי אשכנזי, הי"ד

הרמטכ"ל, יחד עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט ומפקד החטיבה המרחבית אפרים, אלוף-משנה מורדי וייס ערכו תחקיר בנקודת האירוע.

הרמטכ"ל הביע את צערו על הנרצחים והפצועים בפיגוע והביע את הערכתו ללוחמים שניטרלו את המחבל.

בתום ביקורו אמר הרמטכ"ל כי "הפיגוע היום הוא פיגוע קשה ורצחני, שהיה צריך להסתיים אחרת. אנו נתחקר ונלמד את הלקחים. אני מוסר את תנחומיי למשפחות הנרצחים והחלמה מהירה לפצועים.

"מי שנטרלו את המחבל היו לוחמים צעירים אשר חתרו למגע ופעלו בקור רוח על מנת להביא לסיום מסע ההרג הרצחני. צה"ל ימשיך במבצע 'שובר גלים' ככל שיידרש ויפעל בכל מקום ובכל זמן, על מנת לממש את משימתו ולשמור על תחושת הביטחון של התושבים הגרים בישראל יום יום".

הערב הותרו לפרסום שמות שלושת הנרצחים בפיגוע:

מוטי (מרדכי) אשכנזי הי"ד, בן 59, נשוי, אב לשלושה וסב לשני נכדים.

מוטי אשכנזי עבד בחברת 'אמישראגז' כספק באיזור השומרון. משפחתו סיפרה כי "מוטי היה אדם אוהב מלא שמחת חיים, בעל למופת ואיש משפחה עם נשמה ענקית שתמיד אהב לעזור לכולם. הוא אהב את החיים וניצל כל רגע לעטוף את המשפחה בחום ואהבה. זו אבידה גדולה לכולנו ולכל מי שהכיר אותו".

מעיריית יבנה נמסר כי "בצער רב התבשרנו היום על מותו של תושב העיר, מוטי (מרדכי) אשכנזי ז"ל שנרצח בדם קר על-ידי מחבל נתעב בפיגוע באזור התעשייה באריאל. אנו משתתפים בצער המשפחה ועומדים לצידה בכל אשר יידרש. בשם תושבי העיר כולנו מחזקים אותם בשעה קשה זו".

מיכאל לדיגין, בן 36 ואב לשני ילדים, תושב בת ים.

מיכאל, עלה לארץ לפני חמש שנים יחד עם משפחתו. חלק מבני משפחתו מתגוררים בחו"ל, וקיבלו הודעה על האסון הנורא, ולפי שעה טרם נקבע מועד להלוויה.

מעיריית בת ים נמסר כי "צוותי הסיוע של עירית בת-ים נמצאים עם בני המשפחה מאז מסירת ההודעה, וימשיכו ללוות אותם בתקופה הקרובה". ראש העיר צביקה ברוט אמר כי "אנו מחבקים את משפחתו של מיכאל, שעלתה לארץ מתוך ציונות לפני חמש שנים. אנחנו ערוכים לתת לרעייתו ולשני הילדים תמיכה מלאה גם באמצעות מערכת החינוך".

תמיר אבי חי, תושב קריית נטפים שבשומרון. אב לשישה ילדים - 5 בנות ובן בגילאים 12 עד 29.

מבית החולים 'בילינסון' נמסר כי פצוע אחד, בשנות ה-40 לחייו, נותח בחזה ומצבו יציב. פצוע נוסף, בשנות ה-30 לחייו, נותח גם כן ומצבו יציב. פצוע שלישי, במצב בינוני עד קשה.

המחבל אל שער הכניסה של אזור התעשייה אריאל. במקום נכחו מאבטחים. המחבל שלף את הסכין שלו והחל לדקור את אחד המאבטחים, שבאותו הזמן היה מחוץ לביתן השמירה - ופצע אותו באורח קשה. מאבטח נוסף שעמד בתוך הביתן ביצע ירי באוויר בלבד ולא חתר למגע, כנראה בשל האנשים הרבים שהיו באזור.

"בשלב הזה", כך לדברי גורם המעורב בחקירת הפיגוע בשיחה עם 'כיכר השבת', "האירוע היה צריך להסתיים. כבר בכניסה לאזור התעשייה - המאבטח השני היה צריך לרוץ אחר המחבל ולנטרל אותו, אך הוא ביצע רק ירי באוויר".

אחרי הירי באוויר המחבל נמלט רגלית לתחנת הדלק, במרחק של כמה עשרות מטרים בודדים מזירת הדקירות הראשונה, ודקר שני ישראלים נוספים שבדיוק באותו הזמן תדלקו במקום. שניהם נפצעו באורח אנוש, ובהמשך נקבע מותם בבית החולים.

לאחר שדקר את השניים, זיהה המחבל אדם שעמד ליד רכב מונע בתחנת דלק ודקר גם אותו. הלה נפצע באורח קשה. המחבל גנב לו את הרכב והחל לנסות להימלט מהמקום עם הרכב הגנוב בנסיעה בכביש 5.

במהלך הנסיעה זיהה המחבל אדם שעמד בשולי הכביש ודרס אותו למוות. הרכב של המחבל הושבת בעקבות הפגיעה בישראלי ולאחר מכן הוא גנב רכב נוסף שעמד בצד הכביש והחל לדהור על כביש 5 נגד כיוון התנועה - ואז התנגש במספר רכבים.

ההערכה במערכת הביטחון היא שהמחבל נסע נגד כיוון התנועה ולא המשיך עם הכביש מחשש שייעצר בהמשך הכביש במחסום חוצה שומרון.

מההתנגשות בנסיעה נגד כיוון התנועה נפצע באורח קשה ישראלי נוסף ומספר אזרחים נוספים נפצעו קל. שניות לאחר התאונה המחבל ניסה להימלט רגלית אבל אזרחים חמושים שהיו במקום וחייל בחופשה החלו לירות לעברו וכתוצאה מהירי חוסל המחבל.

המחבל, הוא מוחמד מוראד סאמי סוף, בן 18, מהכפר חארס, שהחזיק בהיתר עבו במפעל באזור התעשייה באריאל. כוחות צה"ל פשטו בצהריים על ביתו של המחבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר