הסערה בחברון

הלוחם שהתבטא "בן גביר יעשה סדר" נשלח ל-10 ימים בכלא

לוחם גבעתי שתועד ביום שישי האחרון מתבטא בשיחה עם פעילי שמאל כי "בן גביר יעשה פה סדר" נשלח לעשרה ימים בכלא צבאי וזה לאחר שנשפט בדין משמעתי (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הלוחם ביום שישי האחרון (צילום: סעיף 27 א)

לאחר שנשפט בדין משמעתי, לוחם גבעתי שתועד ביום שישי האחרון מתעמת עם פעילי שמאל ומתבטא: "בן גביר יעשה פה סדר", נשלח לעשרה ימים בכלא צבאי, כך הודיע הבוקר דובר צה"ל.

התחקיר הפיקודי של האירוע כולו יוגש לרמטכ"ל. יצוין כי לא נקבע עונשו של הלוחם שתועד מכה פעיל שמאל בשל העובדה כי המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת האירוע.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר בתגובה: "מצער מאוד שחייל שסובל מהטרדות של אנרכיסטים ושונאי ישראל שמדביקים לו מצלמה לפרצוף וצועקים לו "בן גביר, בן גביר" והוא מגיב, דווקא הוא נשלח לכלא, רק בגלל שהזכיר את השם שלי והגיב לאנרכיסטים.

"המסר בענישה מרפה את ידי החיילים ולא מחזק אותם במאבק מול הטרור. גם בזה הגיע הזמן לעשות פה סדר ולתת גב לחיילים הגיבורים שלנו".

מנגד, ח"כ משה ארבל אמר: "ח"כ איתמר בן גביר ידידי,אני קורא לך להשאיר את צה״ל מחוץ לשיח הפוליטי. אסור לאפשר בשום אופן ללוחם צה״ל במדים להתבטא בעד שום מפלגה באופן הזה.

"חיילי ולוחמי צה"ל האהובים העומדים על משמר ארצנו חייבים להיות לפחות קומה אחת מעל העסקונה הפוליטית".

הפרשן הצבאי, יוסי יהושוע, מ'ידיעות אחרונות', מתח ביקורת על החלטת צה"ל וכתב: "10 ימי כלא צבאי ללוחם גבעתי שהצהיר בחברון ש"בן גביר יעשה סדר" זה מוגזם ולא מידתי ועלול להתהפך על הצבא. מג"ד צבר התבלבל והגזים אולי בגלל הלחץ הציבורי. יכול היה להסתפק במאסר על תנאי וריתוק. מסר רע מאוד ללוחמים".

כזכורף לאחר התקריות בחברון התבטא הרמטכ"ל, אביב כוכבי, באיגרת לחיילים: "לחיילי צה"ל אסור להביע כל עמדה פוליטית. למרבה הצער, בשונה מהפעלת הכוח הנהוגה בצה"ל שמתבצעת באופן מקצועי, חוקי וערכי, אירעו לאחרונה - וגם בסוף השבוע האחרון - מקרים אחדים של הפעלת כוח אלימה ולא מוצדקת, הן כלפי ישראלים והן כלפי פלסטינים, והם כללו אלימות מילולית ואלימות פיזית קשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר