2 פצועים

סמוך לשבת: פיגוע דקירה בחווארה, מחבל ניסה לפרוץ לרכב

מחבל פלסטיני חמוש בסכין ניסה לפרוץ לרכב ובו זוג ישראלים בחווארה דקות לפני כניסת השבת. נהג הרכב שהיה חמוש באקדח ירה בו (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
תמונות הסכין והלוחם שנפצע (צילום: דוברות המשטרה)

דקות לפני כניסת השבת, בסביבות השעה 16:00 אחר הצהרים של יום שישי, ניסה מחבל פלסטיני חמוש בסכין לפרוץ לרכב ובו זוג ישראלים באיזור חווארה. משהבין שדלת הרכב נעולה, ניסה לפרוץ את הרכב עם אבן ונורה על ידי נהג הרכב (קצין צה"ל בחופשה) שהיה חמוש באקדח.

המחבל, שככל הנראה נפצע מהירי, זיהה צוות לוחמי מג"ב שסיירו בסמוך למקום, נע לעברם והצליח לדקור את אחד מהם. מפקד הפלוגה שנכח בצוות הסתער לעבר המחבל ולאחר מאבק שבמסגרתו ניסה המחבל לחטוף את נשקו - נטרל אותו בירי.

הלוחם ומפקד הפלוגה נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי. המחבל, נוטרל ומותו נקבע במקום. "עירנותם של הלוחמים בפיקוד מפקד הפלוגה, מנעה פגיעה משמעותית בחפים מפשע", מסר מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן.

"תוך שניות, הבין הצוות שמדובר בפיגוע חתר למגע והסתער לעבר המחבל שלבסוף נוטרל בירי בטרם הצליח לפגוע באזרחים ישראלים".

מפקד משמר הגבול מבקר בזירת האירוע (צילום: דוברות המשטרה)

מפקד הפלוגה, רפ"ק ח' שניטרל את המחבל סיפר: "לקח לנו שנייה להבין שמדובר בפיגוע. זיהיתי את הרכב הישראלי ואת המחבל שמייד התחיל להיאבק עמי. ברגע שהוא אחז לי את הM-16 הבנתי שאם אני לא מנטרל אותו והוא מצליח לחטוף לי את הנשק, יהיה פה פיגוע משמעותי וחפים מפשע רבים יפגעו, שלפתי את האקדח ונטרלתי את המחבל".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, הגיע לאיזור הפיגוע שוחח עם הלוחמים ומפקד הפלוגה שניטרל את המחבל ושיבח את תיפקודם: "פעלתם בצורה מקצועית ונחושה, החל מהזיהוי המהיר וההבנה שמדובר בפיגוע לצד החתירה למגע והניטרול המהיר והמקצועי של המחבל".

הוא הוסיף: "המאבק הנחוש שניהלת עם המחבל בידיים חשופות, שליפת האקדח האינסטינקטיבית והמקצועיות שבה ניטרלת את המחבל, לבטח מנעה פיגוע משמעותי בציר הסואן בו נסעו אזרחים ישראלים טרם כניסת השבת. יישר כח, כך אני מצפה מלוחמי משמר הגבול לפעול באירועים מסוג זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר