בתגובה לירי הרקטה

הסלמה בדרום: צה"ל תקף מנהרת טרור ואמל"ח ברצועת עזה, התרעה הופעלה בעוטף

שעות אחדות אחרי שיגור הרקטה מעזה לישראל, החלו מטוסי האוויר של צה"ל לתקוף ברצועה • כעבור זמן קצר הופעלה התרעה בשטחים פתוחים בעוטף עזה. הפלסטינים דיווחו על שיגורים לעבר ישראל (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |

השקט הופר בדרום: מטוסי חיל האוויר של צה"ל תקפו הלילה (בין שבת לראשון) שורה של ארגון הטרור 'חמאס' ברצועת עזה. זמן קצר לאחר חצות לילה נשמעו אזעקות "צבע אדום" בישובים בעוטף.

צה"ל תקף סדנה לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס. הסדנה משמשת כאתר מרכזי לייצור מרבית הרקטות של הארגון ברצועה. בנוסף, נתקפה מנהרת טרור של ארגון הטרור חמאס בדרום הרצועה.

"התקיפה הלילה ממשיכה את מגמת הפגיעה ביכולת ההתעצמות של חמאס ברצועה", נמסר מדובר צה"ל.

תקיפת צה"ל מגיעה לאחר הרקטה שנורתה במוצאי שבת מכיוון רצועת עזה לשטח ישראל. הרקטה נפלה בשטח פתוח סמוך לנחל עוז ולכפר עזה. תושבים במקום דיווחו על שמיעת פיצוץ עז.

בישראל הועלתה בסוף השבוע הכוננות במערכות ההגנה האווירית לאור חשש מירי רקטות מרצועת עזה. זאת לאחר חיסול שני המחבלים במחנה הפליטים ג'נין בלילה שבין רביעי לחמישי בשבוע האחרון.

לפי הדיווח בסוף השבוע בתאגיד השידור הציבורי, בירושלים העבירו מסר לחמאס ברצועת עזה שיגיבו ביד קשה להפרת ריבונות מצדם. המסר הועבר באמצעות מצרים וקטר. ישראל דרשה מחמאס, לפי הדיווח, שתסכל כל ניסיון ירי גם של הג'יהאד האסלאמי.

בעקבות כך הפעיל חמאס לחץ על הג'יאהד שלא לנקום מרצועת עזה אלא מיהודה ושומרון. הערב, כאמור, נראה כי הלחץ לא סייע ורקטה נורתה לעבר ישראל.

חיסול המחבלים

המעצר בג'נין שהוביל להסלמה הביטחונית אירע בלילה שבין רביעי לחמישי בשבוע האחרון. כוחות צה"ל נכנסו למחנה הפליטים במטרה לעצור מבוקשים. במהלך המבצע החלו עימותים עם מתפרעים. שני בכירים מבוקשים חוסלו ועוד מספר מבוקשים נעצרו.

החיסול של שני המחבלים - מחמד קאסם סעדי בכיר בג'יהאד האיסלאמי, ונעים זביידי - אחיינו של המחבל זכריא זביידי שנמלט מכלא גלבוע - בוצע על ידי כוח של יחידת דובדבן, במהלך חילופי אש סמוך לג'נין. במקום נעצרו שני פעילי הג'יהאד האיסלאמי. לא היו נפגעים בקרב החיילים.

המבוקשים שנעצרו והשניים שחוסלו, תכננו בעבר פיגוע ירי בשומרון וכן תכננו להוציא לפועל בזמן הקרוב עוד פיגועים. בנוסף, הכוחות עצרו בג’נין את ואסם פאיז בעקבות מידע מודיעיני של השב"כ שהוא מתכנן לבצע פיגוע תופת.

במהלך חילופי הירי נהרג כאמור מחמד קאסם סעדי, פעיל גא"פ צבאי בולט, אחראי לשורה של פיגועי ירי לעבר כוחותינו, חימוש פעילים וכל זאת בהכוונת מפקדת הגא"פ. כמו כן, נהרג נעים זבידי פעיל צבאי אשר מעורב בפיגועי ירי לעבר כוחותינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר