"אמל"ח במשאית 8"

הרמטכ"ל אביב כוכבי הודה: כך ישראל תקפה בגבול סוריה-עיראק

הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי, הודה בפומבי בכנס בו התארח כי ישראל תקפה שיירה של מיכליות דלק בגבול סוריה-עיראק, זאת לאחר שאחת מהן - "משאית 8" - הייתה מלאה באמל"ח (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הרמטכ"ל בנאומו (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

הרמטכ"ל אביב כוכבי הודה הבוקר (רביעי) לראשונה כי ישראל אחראית לתקיפת השיירה האיראנית שיוחסה לה לפני מספר שבועות בגבול סוריה-עיראק.

כוכבי שהתארח בכנס היבטים גלובליים ואזוריים באוניברסיטת רייכמן הסביר ואף פירט את סיבות לתקיפה: "יכולנו לא לדעת לפני מספר שבועות על השיירה הסורית שעוברת מעיראק לסוריה, שמתוך 25 משאיות - משאית מספר 8 היא המשאית עם האמל"ח. לשם צריך לשלוח את הטייסים לתקוף, לפגוע ולחזור".

כזכור, על פי הדיווח בזמנו בכלי התקשורת בלבנון, מל"ט ישראלי תקף מכליות דלק שחצו את הגבול מעיראק לסוריה. ארגוני זכויות אדם בסוריה דיווחו כי בתקיפה נהרגו לפחות 14 אנשי מיליציות איראניות.

בחודש האחרון דווח על לפחות שתי תקיפות שיוחסו לישראל, באחת מהן הושמד מסלול המראה בשדה תעופה צבאי סמוך לדמשק ובמקרה אחר הופעל מטען חבלה שחיסל בכיר במשמרות המהפכה האיראניות.

בדרך כלל ישראל לא אישרה את דבר התקיפות ושמרה על עמימות בנושא, עמימות שאפשרה גם לסורים וגם לאיראנים "לשמור על כבודם". על פי הדיווחים, ישראל פועלת כל העת למניעת העברת נשק מתקדם מאיראן לידי חיזבאללה בלבנון ובסוריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר