זעם ברשות הפלסטינית

צעדי ההחמרה של בן גביר: 70 אסירים ביטחוניים ובראשם מרואן ברגותי הועברו בית כלא

אנשי שירות בתי הסוהר העבירו כשבעים אסירים ביטחוניים ובראשם מרואן ברגותי בין בתי כלא, בצל הודעת בן גביר על החמרת תנאיהם (ביטחון ארץ)

יוני רוזן | כיכר השבת |
בן גביר בבית סוהר ביטחוני, בשבוע שעבר (צילום: דוברות שב״ס)

כשבעים אסירים ביטחוניים, ובראשם מאורן ברגותי, הועברו אתמול מכלא הדרים בידי אנשי שירות בתי הסוהר. כך דווח היום (שלישי) ביומן הצהרים כאן רשת ב'. זאת בצל הודעת בן גביר על החמרת תנאים לאסירים.

לפי הדיווח, מדובר בהעברה קבועה ולא זמנית המהווה שינוי משמהותי בתנאי האסירים ובאורח חייהם. ברשות הפלסטינית זעמו. מזכ"ל אש"ף חוסיין א-שייח הגיב ואמר כי זו החלטה במסגרת "קמפיין" של בן גביר.

"ההחלטה להעביר את ברגותי ויתר האסירים מכלא הדרים לנפחא מגיעה במסגרת קמפיין מאורגן נגד האסירים שאותו יוזם איתמר בן גביר", מסר המזכ"ל, "אשר כבר הודיע על כוונתו לנקוט בצעדים נוקשים נגד האסירים הפלסטינים".

בשבוע שעבר הגיע בן גביר לביקור ראשון בשב"ס מלווה בנציבת בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי וסגל הפיקוד הבכיר בשב"ס. במהלך הביקור, ביקר השר באגפים החדשים שנבנו בשנה האחרונה עבור האסירים הביטחוניים ויש בהם מרכיבי ביטחון אשר יקשו על בריחתם, כאשר האגפים מותאמים להחלטת בג"צ בעניין מרחב המחיה.

בשב"ס הציגו לשר בן גביר את התנאים החדשים כאשר בכל תא ישהו שישה אסירים בשלוש מיטות קומותיים. בנוסף, כל רצפת התא מבוטנת, ובכניסה לכל אגף מונף דגל ישראל בדרך קבע. במהלך הסיור פגש השר את סגל הפיקוד הבכיר במחוז דרום בראשותו של מפקד המחוז גונדר חזי מרקוביץ' ופגש את סגל הסוהרים בבית הסוהר נפחא בפיקודו של גנ"מ דניס בגון והודה להם על מסירותם למען ביטחון המדינה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "הגעתי אמש לכלא נפחא כדי לוודא שרוצחי יהודים לא מקבלים תנאים טובים יותר בעקבות בינוי תאים חדשים, ושמחתי לראות ששירות בתי הסוהר לא מתכוון לשפר את תנאי כליאתם. אמשיך לטפל בתנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים, כדי שלא יהיו להם זכויות יתר".

נציבת בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי: "ציינתי בפני השר את הערכת משרתי שב״ס - הסוהרות והסוהרים, על כך שמצא לנכון לבקר בשירות בתי הסוהר מייד עם כניסתו לתפקיד. תמיכת השר בתוכנית הרב שנתית לחיזוק שירות בתי הסוהר, הינה רוח גבית לארגון הכליאה הלאומי ומשרתיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר