ראיונות פרידה

הרמטכ"ל כוכבי: המצב ביו"ש צריך להישאר כמות שהוא

הרמטכ"ל אביב כוכבי, שמסיים את ארבע שנות כהונתו ערך סבב ראיונות פרידה בהם ניסה להימנע מהמוקשים הפוליטיים אך עדיין רמז להתנגדותו לשינויים הצפויים (צבא)

(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי, מסיים בימים אלו 4 שנים כרמטכ"ל ו-41 שנות שירות בצה"ל. במהלך כהונתו הוא נמנע מראיונות תקשורתיים כמעט כליל וכעת לקראת סיום התפקיד הוא יצא בסבב ראיונות בכלי התקשורת השונים בהם התייחס למוכנות הצבאית של ישראל לתקיפה באיראן.

בראיון שערך ב-ynet, אמר כוכבי כי ישראל מוכנה לתקיפה באיראן אף אם האמריקאים לא יהיו חלק ממנה, "מדינת ישראל חייבת, ואנו מתכוננים לכך, להעמיד לעצמה יכולת עצמאית לנטרל איום של גרעין צבאי איראני. נשמח תמיד שהעולם יוביל את המערכה הזו כי איראן היא בעיה כלל-עולמית".

בראיון ב'וואלה', אמר כוכבי כי החלפת הממשלות לא שינתה את המוכנות הישראלית לנושא, "יש הסכמה גורפת: אסור לאפשר לאיראן להגיע ליכולות גרעיניות. אסור גם לאפשר לאיראן יכולות סף. לכן בזמנו התנגדתי להסכם הגרעין. גם לגבי תוכניות הפעולה, יש הסכמה גורפת".

הוא סיפר בראיונות על התקיפות הרבות בסוריה באמצעות טילים מדויקים, תקיפות שנועדו לפגוע ביכולות של חיזבאללה ובהעברת נשק מתקדם לידי ארגון הטרור באמצעות האיראנים.

כוכבי התייחס בראיונות למאבק הפוליטי סביב השליטה ביו"ש וההסכמים הקואליציונים ששינו לראשונה את הגורמים ששולטים ביו"ש והעברת סמכויות ואחריות מתאם פעולות הממשלה בשטחים והמנהל האזרחי מידי צה"ל ואמר כי פנה לראש הממשלה נתניהו והביע לו את הנימוקים וההשלכות של כך. הוא הביע תקווה שהמצב ביו"ש יישאר הכי קרוב למצב הנוכחי "כי הוא המצב הנכון".

כוכבי גם התייחס לנושא הוצאת מג"ב מהמשטרה בשטחי יו"ש ואמר שוב, כי הוא מצפה להשארת המצב כמות שהוא בשל הניסיון הרב של מג"ב באזור וחוסר הרצון להפיל את העומסים הרבים על חיילי המילואים. "מדובר באובדן כוח ששווה לארבעה גדודי חי"ר, באזור שממילא קצר בכוח אדם", אמר כוכבי.

כוכבי נמנע מלתקוף באופן ישיר את בן גביר או סמוטריץ, או להצהיר על כוונות פוליטיות שלו בעתיד. על פי הראיונות הרמטכ"ל היוצא קיווה שיצליח להשפיע על המהלכים והשינויים בטרם נסגרו בין נתניהו לשותפיו הקואליציונים אך התאכזב.

"ביהודה ושומרון יש ממשל צבאי ומתוקף ההגדרה הזו צה"ל אחראי לחוק ולסדר, וכמובן לביטחון. לכן המציאו את המינהל האזרחי. יש משמעויות רבות למהלך שכזה ואנו נשקף את כל ההשלכות והמשמעויות לדרג המדיני. ככלל אני אומר דבר אחד: הזיקה בין פעולות אזרחיות לפעולות מבצעיות-ביטחוניות באזור שנמצא בלחימה היא הדוקה. ההפרדה ביניהן היא לא טובה ועלולה לגרום נזק ולהביא למצב פחות טוב לכל האוכלוסיות. לכן צריך לחשוב פעמיים לפני שמקבלים החלטה שכזו", אמר כוכבי ל-ynet.

ההימנעות של כוכבי מלהתייחס לנושא גיוס חרדים בראיונות נמשכה למרות ניסיונות העיתונאים לדחוק אותו לכך, ונראה כי ככל הנראה הוא יגיע לעולם הפוליטי עם סיום תקופת הצינון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר