הכירו את הרצי הלוי

בוקר של פעם ב-4 שנים: רמטכ"ל חדש נכנס לתפקידו בצה"ל

בצל תקופה מאתגרת בצה"ל, יכנס היום לתפקידו כרמטכ"ל ה-23 הרצי הלוי ובמקביל יסיים את תפקידו הרמטכ"ל הקודם רא"ל אביב כוכבי (צבא בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הרמטכ"לים, הנכנס והיוצא (צילום: דובר צה"ל)

ארבע שנים אחרי שנכנס ללשכת הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי יסיים היום (שני) את כהונתו כרמטכ״ל ה-22 של צבא הגנה לישראל. האחריות הכבדה תעבור לממשיכו, אלוף הרצי הלוי, שיהפוך לרמטכ"ל ה־23 של צה״ל כבר היום.

טקס חילופי הרמטכ"לים ייערך הבוקר בשעה 10:00 במשרד ראש הממשלה בירושלים, שם תוענק לארצי הלוי דרגת רב־אלוף על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. לאחר מכן יבקר הלוי בכותל המערבי בבית הנשיא, וימשיך משם לטקסי משמר הכבוד בקריה בתל אביב.

הלוי, יליד שנת 1967, נקרא על שם דודו הרצל הלוי, שנפל בקרב על ירושלים במלחמת ששת הימים. הוא נצר למשפחת הרב קוק ומגיע מבית של לוחמי אצ"ל. הלוי התגייס לצה״ל בשנת 1985 לגדוד הנח"ל של הצנחנים, ולאחר מספר תפקידים בחטיבה האדומה הוא עבר לסיירת מטכ"ל והשתתף במבצעים רבים.

בשנת 2001 הועלה לדרגת סא"ל ומונה למפקד סיירת מטכ"ל, ומספר שנים אחר כך קיבל את הפיקוד על החטיבה המרחבית מנשה וב־2007 מונה למפקד חטיבת הצנחנים, אשר הוביל בימי מבצע עופרת יצוקה.

עם השנים הלוי שימש גם כמפקד עוצבת הגליל, ראש אגף המודיעין וכמפקד פיקוד הדרום עד לפני כמה חודשים כיהן כסגן הרמטכ"ל ומהיום כרמטכ״ל.

אתגרים בטחונים רבים ממתינים להלוי בצה"ל, מג’נין ושכם ועד פרויקט הגרעין האיראני שניצב כיום בראש סדר האיומים אבל לא רק. גם יהודה ושומרון מבעבעת, שם מתבצעים מידי יום פיגועי ירי וגם לזה הלוי יידרש, לצד גם איומי חיזבאללה ובתדרים נוספים בצה"ל. הלוי נכנס לתפקיד גם בתקופה פוליטית מורכבת איתה הוא יצטרך להתמודד.

לפני כארבעה חודשים הודיע שר הביטחון דאז, בני גנץ, בצל סערה ציבורית, על החלטתו למנות את הלוי לתפקיד הרמטכ"ל הבא. "שר הביטחון גנץ, הגיע להחלטה כי האלוף הלוי, הינו הקצין המתאים ביותר מבחינת הניסיון המבצעי העשיר שיש לו במגוון זירות פעולה, וכן מבחינת יכולותיו הפיקודיות וגישתו לסוגיות צבאיות שונות, אותן הוכיח לאורך שנות שירותו בשטח ובמטה. גנץ שוחח עם האלוף הלוי ועידכן אותו בהחלטה", נמסר אז ממשרד הביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר