הותר לפרסום

שנה וחצי אחרי: אישום נגד ערבי שהשתתף בלינץ' בעכו

בחלוף שנה וחצי - שב"כ המשיך בפעילותו כנגד המעורבים באירועי "שומר החומות" ועצר תושב עכו אשר היה מעורב בלינץ' באזרח ישראלי בעכו (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אסי מחמוד סאלח חוראני (צילום: תקשורת שב״"כ)

הותר לפרסום: בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצר לחקירה בשבועות האחרונים, אסי מחמוד סאלח חוראני, בן 50, תושב עכו, בחשד למעורבותו בלינץ' אשר בוצע במור ג'נאשווילי בתאריך 12.05.2021 בעיר עכו.

יוזכר כי מור ג'נאשווילי הותקף בידי המון משולהב, תחילה, באמצעות השלכת אבנים וחפצים לעבר רכבו בעת נסיעתו ולאחר מכן המשיך בהכאתו הנמרצת תוך שימוש באלות ומוטות ברזל והצתת רכבו. כתוצאה מן המעשים, איבד הקורבן את הכרתו, הובהל לבית החולים בעודו פצוע באורח בינוני, שם אושפז לפרק זמן לא מבוטל ואף נדרש לשיקום ממושך.

בימים אלה הסתיימה חקירתו בשב"כ וביחידה המרכזית (ימ"ר) מחוז חוף של אסי מחמוד סאלח חוראני אשר לקח חלק פעיל בלינץ'. היום, הגישה פרקליטות מחוז צפון (פלילי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בחיפה המייחס לו שורה של עבירות חמורות, לרבות, עבירות אשר בוצעו ממניע לאומני, בנסיבות של מעשה טרור.

בשב"כ אומרים כי "מעצר וכתב אישום זה, הינו תוצר של פעילות מתמשכת של שירות הביטחון הכללי, שהביא לשורה של כתבי אישום שהוגשו כנגד 7 מעורבים נוספים בלינץ' שבוצע במור ג'נאשווילי, כנגדם הוגשו כתבי אישום בגין עבירות חמורות דומות".

עוד נמסר כי "שירות הביטחון הכללי רואה בחומרה רבה את מעורבותם של אזרחי ישראל בפעילות טרור וימשיך לפעול נגד המעורבים באירועים האלימים ב"שומר החומות" עד למיצוי מלוא חומרת הדין, על אף הזמן הרב שחלף".

כעת, כאמור, פרקליטות מחוז צפון (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד אסי חוראני בגין מעשה טרור של חבלה חמורה. מדובר בכתב אישום 9 אשר מוגש על רקע אירוע הלינץ' שבוצע במור ג'נשווילי.

לפי כתב האישום שהגישו עו"ד אוהד כהן ועו"ד ריאן סאלח, מעשיו האלימים של הנאשם החלו ביום 11.5.21 עת התפרע יחד עם אחרים, ירה זיקוקים וידה אבנים לעבר שוטרים ובמהלך אותו יום אף נורה בכדור גומי ברגלו על ידי השוטרים.

ביום 12.5.22, בשיאן של ההתפרעויות, חבר הנאשם לצעירים רעולי פנים שהקימו מחסום באחד הרחובות בעיר והחלו מיידים אבנים במקום. המתלונן שנסע ברכבו וזוהה כיהודי על ידי המתפרעים הותקף בברוטליות שעה שהמתפרעים יידו אבנים לעבר הרכב. כתוצאה מפגיעות האבנים, איבד המתלונן שליטה על הרכב והתנגש בחומה. או אז, עטו על הרכב עשרות מתפרעים, ורגמו את הרכב באבנים וחפצים שונים בעוד המתלונן נמצא ברכב. המתפרעים היכו את המתלונן, ולא הפסיקו לעשות כן גם כשבשלב מסוים החל דם למלא את פניו והוא איבד את הכרתו. כל זאת עשו, הנאשם ויתר המתפרעים ממניע לאומני – אידיאולוגי.

בהמשך קשר הנאשם קשר עם אחר כי יספק לאחר בנזין לצורך הצתת עצי דקל הנמצאים בסמוך לתחנת הרכבת בעיר. כמו-כן, בשלב מסוים באותו ערב, שבר הנאשם עם אחרים, באמצעות מקלות ואבנים, מספר מצלמות אבטחה של גני ילדים ומצלמת אבטחה של עיריית עכו.

כתב אישום מייחס לנאשם עבירות מעשה טרור של חבלה חמורה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לביצוע הצתה, שיבוש מהלכי משפט, היזק לרכוש, מעשה פזיזות ורשלנות, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות והתפרעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר