גינוי כפול

יהודים נעצרו בחשד למעורבות בהתפרעויות בחווארה • ארצות הברית בהודעת גינוי כפולה

דובר המחלקה האמריקנית פרסם הודעת גינוי הן לפיגוע הטרור הקשה אמש שבו נרצחו שני האחים בחווארה והן להתפרעויות המתיישבים בפלסטינים שעות מעטות לאחר מכן • במהלך הלילה נעצרו בידי כוחות הביטחון שישה יהודים בחשד כי היו מעורבים באלימות במקום הפיגוע • הבוקר יובאו שני הקדושים למנוחות (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הזקוקים בחווארה, אמש (צילום: ערבי, לפי סעיף 27א)

אחרי המהומות הסוערות בחווארה, שעות אחרי פיגוע הטרור שגבה את חייהם של שני האחים למשפחת יניב השם יקום דמם, נעצרו הלילה (בין ראשון לשני) שישה יהודים, שלפי החשד היו מעורבים בפרעות אמש במקום הפיגוע.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', מהומות סוערות התקיימו אמש במקום הפיגוע בחווארה. מתיישבים התעמתו עם פלסטינים ועם כוחות הביטחון. כוחות הביטחון חילצו תשע משפחות פלסטיניות מתוך בתים בוערים. יותר מ-30 בתים וחנויות הוצתו ועשרות כלי רכב הוצתו בידי המתיישבים, שזועמים על רצח שני האחים יניב הי"ד בפיגוע הירי בצומת.

כמה יהודים נפצעו מיידויי אבנים בידי פלסטינים וקיבלו טיפול רפואי במקום. סמוך לשעה 11 בלילה נמסר כי כוחות הבטחון השיגו שליטה על עיקר התפרעויות בחווארה.

הלילה גינה דובר המחלקה האמריקנית נד פרייס את מה שכינה "האלימות בגדה המערבית". הוא הדגיש כי ארצות הברית מגנה הן את מתקפת הטרור שבה נרצחו שני ישראלים והן את אלימות המתיישבים שהסתיימה בהרג של פלסטיני אחד ופציעתם של יותר ממאה פלסטינים וגרימת נזק לרכוש.

תגבור ביהודה ושומרון

בהתאם להערכת המצב, הוחלט בצה״ל על תגבור של שני גדודים נוספים לגזרת יהודה ושומרון. כחלק מהגברת הפעילות הביטחונית במרחב שכם הוחלט על הגברת הבידוק הביטחוני בצירי התנועה אל העיר וממנה. בחטיבת שומרון פועלים כוחות מתוגברים של צה"ל, משטרת ישראל ופלוגות מג"ב.

גורם ביטחוני בכיר מסביר על המהומות אמש ועל החשש שהמהומות יזלגו לערים המעורבות: "המתפרעים היהודים מפריעים לנו במצוד אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי היום, הם מסיטים את כוחות צה"ל בחווארה ממשימת ההגנה לטיפול בהפרות סדר של יהודים".

הרמטכ״ל הגיע אמש לזירת הפיגוע וקיים הערכת מצב ותחקיר ראשוני בנקודה. הרמטכ״ל הנחה על תגבור כוחות נוסף לסיכול פיגועים ומניעת הפרות סדר, לצד חיזוק והגברת המאמצים ללכידת המחבלים.

במערכת הביטחון יש חשש לירי מרצועת עזה בעקבות האירוע בחווארה ולהתפרעויות במקומות נוספים, דוגמת מחנה הפליטים שועפאט בו גם החלו הפרות סדר. משכם ישנם דיווחים שוב על הצתה של קבר יוסף בידי הפלסטינים כתגובה לעימותים הסוערים.

ירי זיקוקים בשועפאט (ערבי)

שר הביטחון יואב גלנט מסר: "גם בסיומה של יממה קשה וכואבת, בה שני אחים צעירים נרצחו בידי מחבל שפל, אני קורא לאזרחי ישראל: אל תקחו את החוק לידיים.

"‏הפרות הסדר בחאוורה מסכנות את האזרחים, ופוגעות בפעילות כוחות הביטחון במצוד אחר המחבלים. אני סומך על מפקדי ולוחמי צה״ל, ובטוח כי ישימו את ידם על הרוצחים".

שר הביטחון יואב גלנט סיים הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון, בעקבות פיגוע הירי וההתפרעויות שארעו בחווארה הערב. בסיום הערכת המצב, הנחה שר הביטחון על תגבור של מאמצי ההגנה על היישובים והצירים ביו״ש, למניעת פיגועים ועימותים נוספים. בנוסף, השר גלנט הנחה להגביר את הכוננות גם בגזרת ירושלים ועוטף עזה.

השר גלנט אישר תגבור מיידי של כוחות ביו״ש, והנחה את צה״ל לסייע ככל שידרש למשטרת ישראל במשימות האבטחה במרחב ירושלים.

שר הביטחון הנחה להקצות את כל המשאבים הנדרשים, מודיעינית ומבצעית, במצוד אחר המחבלים המעורבים בפיגוע הירי היום. השר הנחה את כלל גורמי הביטחון לפעול להרגעת השטח ולשמירת החוק והסדר בגזרה.

בצל האירועים, יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ קרא למנהיגי הימין לעצור את המתיישבים ואמר: ״לצד הצער העמוק והכבד על הפיגוע הקשה, המראות הערב בחווארה צריכים לבייש כל אדם וכל יהודי בפרט. זו לא דרכנו. בלתי נתפס שבערב כזה, חיילי צה"ל צריכים לעצור פורעים ישראלים ולמנוע רצח של חפים מפשע, במקום לרדוף אחרי טרוריסטים. שתיקתם של השרים סמוטריץ׳ ובן גביר מבישה ומסוכנת. על כל מנהיגי הציבור לקרוא ולפעול עכשיו להרגעת הרוחות״.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ דווקא הגיב לאירועים ומסר: "אחי המתיישבים, הכאב גדול, אך האמינו לי שאנחנו עובדים קשה כדי לתת מענה אמיתי לטרור, גם צבאית וגם התיישבותית. מאז הפיגוע הנורא אנו עסוקים רק בזה. אבל אסור לקחת את החוק לידיים ולייצר אנרכיה מסוכנת שעלולה לצאת משליטה ולעלות בחיי אדם. תנו לנו כדרג מדיני לגבש את המענה ולצה"ל לנצח בע"ה".

חברת הכנסת מרב מיכאלי תקפה בחריפות את המתיישבים וכתבה: "המחבלים שמסתובבים כעת בחווארה מציתים והורסים כל מה שנקרה בדרכם, יונקים את הלגיטימציה שלהם מחברים בכירים בממשלה הזו. לא סתם רובם מתמהמהים מלגנות את עורכי הפוגרום. את הגרורה הזאת שמאיימת על המדינה צריך לקטוע בהקדם, לפני שהיא תוביל אותנו לחורבן עד היסוד".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר