הנקמה לגל הטרור

גורמים בשב"כ בשיחת אזהרה עם ראשי המתיישבים

גל הפיגועים הנרחב מביא עמו גם עלייה באירועי 'תג מחיר' אותם מבצעים צעירים יהודים. בשיחה שקיימו בכירים בשב"כ עם ראשי ההתיישבות, הם התריעו בפניהם לרסן את הנוער: "זו תופעה. זה כבר לא קומץ" (צבא ובטחון)

איצלה כץ | כיכר השבת |
יהודים מפגינים בחווארה (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

בצבא ובמערכת הביטחון הכללית הולך וגובר החשש מפעולות 'תג מחיר' מצד צעירים המביעים את זעמם מגל הפיגועים הנוכחי בצורה העלולה לגרום לפגיעה באזרחים ערבים שאינם מעורבים באופן ישיר בטרור. פגיעה בחפים מפשע עשויה להבעיר את השטח הבוער ממילא.

לפי הדיווח של ניר דבורי (N12), גורמים בכירים בשב"כ ביצעו שיחת אזהרה עם ראשי ההתיישבות ביו"ש ובה ביקשו מהם לפעול ולהשפיע על הנוער שלא ייגרר לפעולות נקם בלתי חוקיות.

לטענת הגורמים בשב"כ, מערכת הביטחון מזהה כי התופעה הולכת ומתגברת גם אצל נערים שאינם נחשבים ל'נוער גבעות' וכי כבר לא מדובר ב'קומץ קטן ושולי'.

בשב"כ הזהירו את ראשי ההתיישבות כי הם מזהים עלייה של 100% בכמות האירועים בשנה האחרונה וכי לא רק תושבים מיו"ש מעורבים בהם אלא גם צעירים מאזורים שונים בארץ.

כזכור, שעות לאחר הפיגוע הקטלני בחווארה, בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב, התפתחה במקום הפרת סדר קשה כאשר יהודים שצעדו בזירת הפיגוע הותקפו על ידי תושבי המקום באבנים.

במקום התפתחה תגרה קשה במהלכה נפגע צעיר ישראלי באורח קל מאבן שהושלכה לעברו, ונשרפו עשרות כלי רכב, דירות וחנויות של תושבי חווארה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר