תמונת מצב מדאיגה

לקראת חודש הרמדאן: המתיחות הביטחונית בשיא; עשרות התרעות לפיגועים

לקראת חודש הרמדאן, שיחל בעוד פחות משבוע - המערכת הביטחונית בכוננות שיא בשל עשרות התרעות לפיגועים | החשש: החמאס ינסה להכניס את הר הבית לגל האלימות ובכך להביא להסלמה משמעותית | בידי מערכת הביטחון רשימת מבוקשים שחייבים להיעצר לפני הרמדאן - אחד מהם חוסל בג'נין בשבוע שעבר (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
כוחות הביטחון בירושלים, בשבוע שעבר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פחות משבוע לתחילת חודש הרמדאן, בידי מערכת הבטחון עשרות התרעות לפיגועים. בישראל חוששים מחודש הרמדאן ואומרים כי נקודת הפתיחה של החודש מורכבת יותר מכל שנה, בעקבות גל הטרור והמצב ביהודה ושומרון.

במערכת הבטחון חוששים מהסלמה במהלך החודש הקרוב, כאשר החשש הוא שבארגון הטרור חמאס ינסו להכניס את הר הבית לגל האלימות - מה שעד עכשיו לא קרה. אם הם יצליחו במזימתם, זה עלול לגרור את ישראל להסלמה רחבה.

לצד הכוננות לקראת חודש הרמדאן, במערכת הבטחון ממשיכים לשמור על כוננות גבוהה בעקבות גל פיגועי הירי והניסיונות להכניס את מטעני החבלה לגל הפיגועים הנוכחי, כמו ניסיון הפיגוע בביתר עילית, לפני כשבוע וחצי.

בידי מערכת הבטחון ישנה רשימת מבוקשים שהוגדרו ככאלה שצריכים להיעצר לפני הרמדאן - "חיים או מתים", שכן הם מוגדים פצצות מתקתקות. אחד מהם, חוסל בפעילות הימ"מ בג'נין בשבוע שעבר.

כחלק ממאמצי הרגיעה לפני הרמדאן, ראש השב"כ וראש המל"ל יגיעו היום לשארם א-שייח, לפסגה עם אנשי הרשות הפלסטינית, בניסיון להרגיע את השטח.

יצוין כי בעקבות הפסגה המתוכננת, צה"ל לא תקף הלילה בעזה בתגובה לשיגור הרקטה במוצאי שבת, לכיוון נחל עוז - רקטה שנפלה בשטח פתוח.

במקביל, המשטרה עורכת בימים האחרונים שיחות אזהרה ומעצרים של מסיתים בירושלים, בניסיון לצמצם את ההסתה לקראת חודש הרמדאן ובכך למנוע את הבערת השטח.

גורם ביטחוני מסכם את המצב ואומר כי "המצב כולו רגיש מאוד ונפיץ מאוד, וחודש הרמדאן רק מעצים זאת. אך בעוד בישראל עושים הכל כדי להרגיע את השטח, המחבלים יוצאים מדי יום ומנסים להוציא פיגועים מיו"ש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר