הותר לפרסום

חוליית מחבלים ניסתה לחטוף ישראלי שנסע לכיוון קריית ספר

כתב אישום הוגש נגד חוליית מחבלים בה היו חברים תשעה פלסטינים מאזור רמאללה, באשמה כי ניסתה לבצע פיגועי חטיפה בחודש מרץ האחרון. אחד המקרים: חברי החוליה ניסו לחטוף נהג ישראלי, שנסע לכיוון קריית ספר. הם חסמו את הרכב וניסו למשוך את הנהג אל מחוץ לרכב, אך הוא הצליח להימלט (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

כתב אישום הוגש באחרונה נגד חוליית מחבלים בה היו חברים תשעה פלסטינים מאזור רמאללה, באשמה כי ניסתה לבצע פיגועי חטיפה בחודש מרץ האחרון, נגד אזרחים באזור בית-אל שבבנימין - כך הותר היום (ראשון) לפרסום.

החוליה ביצעה מספר ניסיונות חטיפה, בנסיבות מחמירות, של אזרחים ישראלים, לצורך מיקוח על שחרור אסירים פלסטינים. החוליה נעצרה תוך שיתוף פעולה בין שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל.

ב-11 במרס 2012 – תקפו חברי החוליה נהג ישראלי, שנסע בשעות אחר הצהריים, מרנטיס לכיוון קריית ספר, סמוך לבית אריה. חברי החוליה חסמו את הרכב וניסו למשוך את הנהג אל מחוץ לרכב, אך הוא הצליח להימלט.

ב-12 במרס 2012 – תקפו חברי החוליה נהגת ישראלית, שנסעה בכביש הגישה ליישוב מעלה לבונה. חברי החוליה חסמו את דרכו של הרכב וניסו לנפץ את שמשתיו בעזרת חפצים קהים, אך הנהגת הצליחה להימלט עם רכבה.

ב-15 במרס 2012 – תקפו חברי החוליה נהגת ישראלית, שנסעה עם בתה התינוקת, קצת אחר חצות מגבעת אסף לבית אל. חברי החוליה הצליחו לחסום את הרכב ואף לנפץ את שמשתו הקדמית באמצעות חפצים קהים, אך נמלטו מהמקום עם הגעתו של רכב ישראלי נוסף.

חברי החוליה, המזוהים עם ארגון "החזית העממית לשחרור פלסטין" (חז"ע), נערכו לקראת ביצוע הפיגועים באמצעות רכישות של שוקר חשמלי, גז מדמיע, אלות ואקדח מצית, הנראה כמו אקדח אמיתי. החוליה השתמשה בתצפיתנים, שהתריעו בפניה על התקרבות כלי רכב ישראליים. את החטוף הם התכוונו להחביא במערה או בדירת מסתור ברמאללה, ואף תכננו לצלם את החטיפה ולהעלות את הסרט לאינטרנט, כדי לקדם את המו"מ על שחרור החטוף.

לחברי החוליה מיוחסים ניסיונות נוספים לביצוע חטיפה. באחד מהם, שהתרחש במהלך חודש מרס, הבחינו חברי החוליה בשני ישראלים המבקשים טרמפ בתחנת הדלק של מישור אדומים. חברי החוליה עצרו את רכבם ואחד משני הישראלים כמעט ועלה לרכב, אך חברו עצר בעדו. מעצר החוליה הוביל לסיכול כוונותיהם להמשיך ולבצע ניסיונות נוספים למימוש פיגועי חטיפה.

במחצית הראשונה של חודש מאי 2012 הוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום נגד ראש החוליה, מחמד רמדאן (ב-6 מאי), ונגד המעורבים האחרים, המייחסים להם מספר עברות, ובראשן ניסיונות לחטיפה בנסיבות מחמירות.

בשב"כ מדגישים ומזהירים, כי "חשיפה זו שבה וממחישה את המוטיבציה הגבוהה של ארגוני הטרור לבצע פיגועי חטיפה, ואת רמת האיום הנשקפת מכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר