כינוס אתגרי הביטחון

מאיר דגן מזהיר: פעולה צבאית באירן תזרז את תוכנית הגרעין

"הפצצה עשויה לזרז את השגת הפצצה. אין בהתקפה כדי לעצור את הפרויקט. אם נפציץ נגיע למציאות שבה נפתור את כל הבעיות הפוליטיות וחלק הכלכליות של איראן" - כך אמר היום ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, במהלך כנס אתגרי הביטחון שנערך בתל-אביב. אמש: נתניהו מזהיר את העולם (חדשות)

מאיר דגן (צילום: פלאש 90)

ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, מזהיר מפני פעולה צבאית באיראן. בכנס שנערך במכון המחקרי בתל אביב אמר דגן: "הפצצה עשויה לזרז את השגת הפצצה. אין בהתקפה כדי לעצור את הפרויקט. אם נפציץ נגיע למציאות שבה נפתור את כל הבעיות הפוליטיות וחלק הכלכליות של איראן, בכך שנגרום לכל האוכלוסייה האירנית להתייצב כאיש אחד מאחורי השלטון".

דגן אינו פוסל לחלוטין פעולה צבאית. הוא הדגיש כי "אופציה צבאית צריכה להישקל בכובד ראש וזה שמנפנפים בה כאמצעי הרתעה אינו מרתיע את האיראנים, אלא עשוי להיות מענה איראני לשאיפות הגרעין שלהם".

לדברי דגן, שהובאו באתר ynet, "מחיר ההפצצה יזרז את פרויקט הגרעין האיראני. במו ידינו אנו נספק להם את הלגיטימציה להגיע ליכולת גרעינית צבאית".

אתמול נאם בכנס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובמהלך נאומו התייחס לאיום האיראני ולמאמץ העולמי למנוע ממנה להשיג פצצה גרעינית. "לא רק שצריך להעצים את הסנקציות, צריך להעצים את הדרישות מאיראן שבגינן מטילים את הסנקציות ולעמוד על כך שאיראן תבצע דרישות אלה במלואן", אמר נתניהו.

"איראן צריכה להפסיק את כל ההעשרה של חומר גרעיני, היא צריכה להוציא משטחה את כל החומר שהועשר עד עכשיו והיא צריכה לפרק את המטען הגרעיני התת קרקעי בקום. רק התחייבות איראנית מפורשת במו"מ למימוש כל שלוש הדרישות הללו ווידוא מפורש של ביצוען יכול לעצור את תוכנית הגרעין האיראנית. זה צריך להיות יעד המו"מ. אבל אני אומר בצער שזה איננו מה שנדרש מאיראן היום.

נתניהו הוסיף: "אנחנו נמצאים היום אחרי כמה סיבובים או סבבים של שיחות שבהן האיראנים נדרשו להפסיק העשרה נמוכה של אורניום, כלומר לחדול מהעשרה של 3.5% אף על פי שזה מספר נמוך, זה חלק ניכר מאוד מההעשרה הדרושה להכין חומר בקיע לפצצה. לא רק שהאיראנים לא עשו זאת, הם המשיכו להעשיר אורניום ללא הפרעה והעלו את רמת ההעשרה שלהם ל-20%, וכפי שהתברר לאחרונה, אף למעלה מזה. כלומר, הם מקדמים כל הזמן את תוכנית הגרעין שלהם לייצור פצצות גרעיניות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר