חשיפה בלעדית

תיעוד ראשון: חלונות החירום בקבר רחל שיגנו על מתפללים

בחודשים האחרונים התרחשו מספר אירועים חמורים באיזור קבר רחל. ערבים השליכו בקבוקי תבערה, או יידו אבנים לעבר הציון, במטרה לפגוע במתפללים. רק בניסים לא היו נפגעים. השבוע, באישור משרד הביטחון, נפרצו חלונות חירום בגדר ההפרדה, מה שייתן לצה"ל לשלוט על הצד השני מבלי להיכנס לבית לחם (צבא)

ישי כהן | כיכר השבת |
חלונות החירום בקבר רחל, אמש (צילום: ישי כהן)

בחודשים האחרונים התרחשו מספר אירועים חמורים באיזור קבר רחל בבית לחם. פורעים ערבים השליכו בקבוקי תבערה, או יידו אבנים לעבר הכניסה לציון, במטרה לפגוע במתפללים היהודים. רק בניסים לא היו נפגעים.

עד כה, הייתה לצה"ל בעיה מורכבת בכדי למגר את התופעה, היות והערבים ביצעו את זממם מעבר לגדר ההפרדה, שם מוצבים שוטרים פלסטינים. רק במקרי קיצון, צה"ל היה נכנס ומתערב.

לאחר התייעצויות במערכת הביטחון, הוחלט לפרוץ שני חלונות חירום בגדר ההפרדה. בזמן שיהיו התפרעויות, או השלכת בקבוקי תבערה ואבנים - לעבר הכניסה לקבר רחל, כח של משמר הגבול יוכל לפתוח את החלונות ומשם לירות לעבר המפגינים גז מדמיע ובמידת הצורך אף אש חיה.

השבוע, הגיעו קבלנים של משרד הביטחון ופרצו את חלונות החירום, מה שייתן לצה"ל לשלוט על הצד השני, במידת-מה, גם מבלי להיכנס אל תוך בית לחם.

הרב נחמן-שחר פיירמן, מנהל אתר קבר רחל, אמר ל'כיכר השבת': "כוחות הביטחון אמרו לנו כי הצעירים שיידו את האבנים והשליכו את בקבוקי התבערה היו יכולים להגיע עד לגדר ההפרדה בלי שאף-אחד יעצור אותם, עכשיו אחרי שהקימו את 'מרפסת הפרות סדר', אז הם יצליחו למנוע מהצעירים הערבים להגיע לגדר על-ידי השלכת רימוני גז ועוד אמצעים".

עוד אומר פיירמן: "אנחנו מודים לכוחות הביטחון על כל העבודה שלהם, ובמיוחד עכשיו, הם דואגים שנוכל להמשיך לבוא ולהתפלל בשקט ובבטחה בקברה של רחל אמנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר