צפו בריאיון וצאו מהבית

אלו המסלולים שאתם חייבים לעשות בבין הזמנים - ובחינם

מצפון לדרום - כל המסלולים ואתרי הטבע הכי מדהימים לבין הזמנים לצד מעיינות זורמים ומקומות סודיים • ריאיון מרתק עם המדריך הוותיק ארי גולדהבר • צפו (הכלכלית)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הראיון המלא מתוך התוכנית הכלכלית; בתמונה נחל כזיב (צילום: כיכר השבת | תמונה ראשית: ארי גולדהבר)

אנחנו בעיצומו של בין הזמנים, בו עם ישראל מטייל בטבע או יותר נכון - מחפש לאן לצאת... לכבוד החופש אירחנו בתוכנית הכלכלית את המדריך המוסמך, מומחה לארץ הקודש היפה שלנו, לריאיון מרתק עתיר גילויים על מקומות סודיים ואתרי טיולים - מדהימים והכי חשוב... בחינם!

אנחנו בחודש אב, חם מאוד בחוץ וכולם מחפשים את המעיינות, את המקום המוצלח והשקט. תן לנו כמה מקומות מומלצים...

"אני רוצה לפתוח בהתנצלות, המסלולים שאני יציע עכשיו הם לא לסחיבה של ילדים קטנים עם עגלות. אם אני רוצה מקום שקט ופנוי אני צריך ללכת לאזורים שקצת יותר קשה להגיע אליהם. צריך לדעת שאין ברז מים מטפטף, שעם ישראל לא מכיר, אך היום ניתן מגוון מסלולים, מעיינות, נחלים ואתרים שהציבור פחות מכיר. מסלולים כמובן חינמיים.

"נתחיל מהצפון, מהגולן. נחל בצט, הנחל הכי צפוני במדינת ישראל, הוא על הגבול עם לבנון, מקום מקסים ומיוער, צמחייה עשירה אפשר להיכנס למים, לא רחוק משם יש למשפחות את עין חרדלית סמוך לכביש. אפשר להגיע בשעות הבוקר לפני שעם ישראל כולו מגיע. יש את נחל כזיב שאלו מסלולים אתגריים, 4 שעות של ירידה במצוק אחד המקומות היפיפיים בארץ. יורדים מחניון זיתים אל כיוון מצפה מונפורט נופים של חוץ לארץ.

נחל כזיב (ארי גולדהבר)

"מזרחה לגולן, יש את נחל אלעל שהוא יחסית יותר קרוב, לא צריך להתאמץ רציני, רבע שעה מהחניה יש שם 2 מפלים השחור והלבן, חינמי וזורם כל השנה. מאוד כיף ולמרות הצפיפות אני מאוד אוהב. יש שמש חמה במשך היום ואחרי הליכה מגיעים לקניון - מעוק בעברית - ויש לך זרימה של מים, בריכות ומפל שמרסס ומקרר אותך.

"יש לנו את נחל הגילבון שיש שם 3 אופציות, הארוכה, בינונית וקצרה. נדבר על הקצרה. חונים בנחל מפל גילבון, יורדים בערך 500 מדרגות ומגיעים למפל מרשים, הייתי שם בשנה האחרונה 21 פעמים ובכל פעם אני מתרגש מחדש".

החרדים אוהבים מסלולים, אז יש את המוכרים, יהודיה, הארבל ודומיו. תן את הטופ 5 שלך...

"מכיוון שאנחנו בבין הזמנים נלך למרכז ובצפון. יש לנו כמה וכמה מסלולים טובים מאוד. אני מאוד אוהב את הירידה מהר הג'רמק שבהר מירון עד לציון קבר הרשבי שזה כשעתיים וחצי. אם יש לנו כוח נמשיך ונרד לאורך מירון לנחל עמוד עמוד לבריכות שכווי משם נעלה לצפת בערך שבע שעות מאוד שווה. הליכה ליד מים זורמים, צל, יער עשיר באלונים מרשימים נופים של הגליל העליון מה צריך יותר מזה.

נחל יגור (ארי גולדהבר)

"המסלול הבא הוא בהר הכרמל, אני ממליץ על נחל יגור, נחל קניוני מאוד עשיר בצמחיה ואלונים, זה מתחיל ליד הכפר הדרוזי עוספיה ונרד לאורך מסלול אתגרי עם מפלי אבן, עד לקיבוץ יגור, 500 מטר גובה.

"עכשיו אני מגלה סוד קטן אתן לכם מסלול פרטי אל תפרסמו אותו. יש בצפון הגולן למרגלות החרמון, מסלול נחל חזורי. על שם נבי חזורי של הדרוזים. זה מסלול בוא נגיד הייתי שם לפני חודש לקחתי לשם תלמוד תורה וכל הילדים הודו לי אחר כך. החלק הראשון מתאים לילדים קטנים. אפשר להגיע אתם עד למעין קטן חבוי קטן ותחנת קמח עתיקה, משם אפשר לחזור. אם נמשיך זה הופך לאתגרי".

נחל חזורי (ארי גולדהבר)

תן לנו משהו היסטורי מעניין...

"בגולן יש לנו המון היסטוריה, אני ממליץ על שמורת הטבע גמלה. בשביל לטייל שם צריך לעשות קצת שיעורי בית, שיעורי היסטוריה. לקחת את הספר של ההיסטוריון מתקופת יוסף בין מתתיהו וללמוד על תקופת המרד, הקרב בדרך לירושלים. נמצא שם מטבע שכתוב עליה לחירות ירושלים / לגאולת ציון. המתבצרים ידעו שהם מנסים למנוע מהרומאים להתקדם וכשאנחנו באים ורואים את מה שהם חשבו. את המגדל שהפילו, את הפריצה של החומה ליד הבית כנסת ואת בית הכנסת. את ההר שנראה כמו דבשת של גמל - זה מה שהוא מתאר בספר. אגב יש שם בליסטראות שירו הרומאים בריכוז הכי גדול בעולם.

גמלא (ארי גולדהבר)

לפני סיום, עוד כללים או תובנות למטיילים?

"אני רוצה לומר, כשאנחנו זורקים ולו בדל סיגריה זה נשאר לעד. ואני מבקש ממנו לנקות אחרינו, לא לקטוף ולא להזיז. להשאיר כמו שקיבלנו, לא להוסיף ולא לגרוע.

"דבר שני לתכנן נכון את המסלול, להגיע עם כובעי שמש, לפחות מים 3 ליטר, נעליים סגורות, תיקי גב ולא שקית בידיים, אנחנו לא מורגלים להיות בחוץ ובפרט לא בחום, האקלים יכול להיות אכזרי. קצת מכת חום ואנחנו בסכנת חיים. ועוד דבר נוסף לנסות לטייל משעות הבוקר המוקדמות עד 11 ולהמשיך אחרי השעה 3".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר