עולים על המסלול

כנס הסברה לעבודה משתלמת בתחבורה הציבורית יוצא לדרך

חברות התחבורה מגדילות משמעותית את היקף פעילותם וקיים ביקוש אדיר לכוח אדם. לא מדובר באפיק תעסוקתי שעשוי להיעלם אלא להיפך- הוא תמיד רלוונטי ונדרש (תעסוקה)

"אפילו אברכים מוצאים במשרה כזו מסגרת תעסוקתית אידיאלית" (צילום: יח"צ)

בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בתפיסה החרדית למקצועות התחבורה הציבורית. ההכרה כי משרה איכותית בתחבורה הציבורית עשויה לפרנס כיאות, להעניק תנאים מעולים ולהוות פתרון תעסוקתי המתאים לרבים - גברה על ה'רתיעה' הראשונית מן המקצוע, ונהגי אוטובוס והסעות חרדים כבר אינם חריגים בנוף.

"אפילו אברכים מוצאים במשרה כזו מסגרת תעסוקתית אידיאלית", מציין שוקי כהן, רכז ההכשרות של מרכז 'כיוון' בירושלים. "הם פונים אליה במטרה לפרנס את משפחתם בכבוד, ומצליחים להתאים לעצמם דפוסי עבודה ושעות מסוימות ששומרות על סדרי הלימוד שלהם. כך ניתן למצוא נהגי הסעות רבים שמספקים שירותי הסעה בשעות הבוקר והצהריים וממשיכים בין לבין בסדר יומם הרגיל".

לא רק עבורם מהווה התחבורה הציבורית הזדמנות: חברות התחבורה מגדילות משמעותית את היקף פעילותם וקיים ביקוש אדיר לכוח אדם. לא מדובר באפיק תעסוקתי שעשוי להיעלם אלא להיפך- הוא תמיד רלוונטי ונדרש.

איזו דרך צריך לעבור כדי להשתלב במשרה כזו? רבים חשים ובצדק, שנדרשת בירוקרטיה רבה ומפותלת כדי להגיע לעבודה הנכספת כנהג של תחבורה ציבורית, צריך לעבור בדיקות שונות, להגיש טפסים רבים ומתישים ועוד ועוד.

במרכז 'כיוון' בוחרים זו הפעם השישית להנגיש את ההכשרה המתאימה ומשרות התחבורה הציבורית לציבור המתעניינים: ביום רביעי הקרוב יערך כנס הסברה ייחודי בשיתוף חברות תחבורה ציבורית מובילות כמו 'נתיב אקספרס' ואחרות שיחשוף בפני המשתתפים את כל הידע הנדרש.

מכללות המעניקות הכשרה להוצאת רישיון וחברות תחבורה מובילות המציעות משרות רלוונטיות, יחברו יחד בכדי להציע את המסלול הקצר והבטוח ביותר למשרה מצוינת.

למשתתפים מוצעים שני מסלולים עיקריים: מסלול הכשרה של חברת תחבורה מסוימת המממנת באופן מלא את ההכשרה כתנאי להעסקה במסגרת החברה, או מסלול הכשרה כללי הממומן ברובו על ידי מרכז 'כיוון' ובסופו מקבל הפונה הכוונה מקצועית למשרה המתאימה לו.

"את הכנס הזה אנחנו מפיקים אחרי מאה אחוזי הצלחה של הכנסים הקודמים", מספר שוקי כהן, "כל המשתתפים שהחלו את התהליך עובדים כיום כנהגי אוטובוסים או הסעות ומפרנסים את משפחתם בכבוד".

אז תעלו לאוטובוס הקרוב – ובואו!

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר