השולחן לובש חג

כך תסדרו שולחן חגיגי ומרשים לחג הפסח

בין הבישולים, הקניות והניקיונות לקראת החג – אל תשאירו לרגע האחרון את סידור השולחן • 4 טיפים מעולים שיעזרו לכם להעמיד שולחן חגיגי ומרשים לקראת ליל הסדר (עיצוב הבית)

(צילום: יח"צ)

פסח מתקרב וכל מי שצפוי לארח אצלו בבית כבר התחיל לערוך רשימות של המשימות שצריך להספיק:

תכנון התפריט, קניית המצרכים, רכישת מתנות לחג, התחלת הניקיונות. נראה שהרשימה רק תלך ותתארך ככל שהחג יתקרב. שלב עריכת השולחן לאורחים הוא בבחינת האור שבקצה המנהרה – אם הגעתם לשם, אשריכם. אבל כדאי לתכנן גם אותו מראש, כדי להבטיח שכל התבשילים הטעימים וההשקעה שלכם יקבלו במה ראויה, חגיגית ומכובדת ברגע האמת.

הנה כמה טיפים חשובים ומועילים שיעזרו לכם לעצב שולחן חג מרשים וחגיגי שיגרום לאורחים שלכם להתרשם ולהתפעל כשהם יגיעו לחגוג איתכם את ליל הסדר:

אל תשאירו את עריכת השולחן לסוף

ערב החג הוא יום עמוס ומעייף, ויש כל כך הרבה דברים להכין, לבשל, לחמם ולאפות. חבל להשאיר את עריכת השולחן לרגע האחרון שבו אתם כבר עייפים ולחוצים בזמן.

נצלו את שעות הבוקר בתחילת היום כדי לסדר את השולחן בנחת. אפשר גם לבקש מבני המשפחה הצעירים לעזור. פרסו את המפה, סדרו את הכלים היפים וודאו שלכולם יש מספיק מקומות ישיבה נוחים סביב השולחן.

לעיצוב שולחן החג בצבע שחור >>>

בחרו מוטיב מוביל

תכננו מראש באילו צבעים אתם רוצים לערוך את שולחן החג שלכם. אפשר ללכת על שולחן לבן קלאסי, או על שילוב של צבע מטאלי כמו זהב או כסף שתמיד מוסיף אווירה של חגיגיות. אפשרות נוספת היא לבחור מוטיב עם דוגמא – פרחוני, תחרה, נקודות.

לעיצוב שולחן החג בצבע לבן >>>

שימו לב שאתם יוצרים איזון נכון בין הפריטים, במיוחד אם אתם הולכים על האופציה של דוגמא כלשהי, כדי שלא יווצר מראה עמוס מדי. שלבו את הדוגמא בפריט אחד או שניים (למשל: כוסות ומפיות, או מפה פרחונית ועליה כלים חלקים).

קישוט מרכזי

בכל שולחן חג צריך להיות אלמנט מרכזי שמקשט אותו ומבטא את הקונספט העיצובי שלו. הבחירה הכי קלאסית היא כמובן סידור פרחים, הכי מתאים לחג האביב ומבחר הפרחים שזמינים בעונה הזאת הוא אינסופי. אבל אפשר ללכת גם על קערת פירות ואגוזים שמסמלת שפע ויכולה גם היא להוסיף צבעוניות ומרקמים לעיצוב השולחן.

משהו שכדאי לקחת בחשבון הוא גובה הזר או הקישוט. זכרו שבארוחת חג נעימה חלק מהכיף הוא לראות את הסועדים וליהנות משיחה נעימה ומשירה בצוותא של שירי החג וקריאת ההגדה. שימו לב שהפריטים במרכז השולחן לא חוסמים וקוטעים את קו הראייה וקשר העין בין האורחים בשולחן.

לעיצוב שולחן החג בצבע וורוד >>>

הוסיפו משהו אישי לאורחים

טאץ’ אישי בדוגמת פתקית שם על הצלחות או שקיק בד עם כמה אגוזים (מסמלי החג) או ברכת חג שמח על כל אחת מהצלחות יתנו לאורחים שלכם הרגשה של אירוח אקסקלוסיבי ומיוחד, כזה שגורם לאורח להרגיש הכי רצוי וחשוב בעולם.

את המשימה הזאת אפשר בקלות ובכיף לתת לילדים או לנכדים, שיכתבו ויקשטו, וכך גם הם ירגישו חלק מחוויית האירוח של החג.

לעיצוב שולחן החג בצבע תכלת >>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר