כיכר ספרא: האלפים באו אך החגיגה בוטלה

אלפים נענו להזמנה ובאו להשתתף בשמחת בית השואבה המרכזית בכיכר ספרא ירושלים, אך בשיא החגיגה האירוע הופסק וההמונים נותרו מאוכזבים. מי אשם? כל התגובות (סוכות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
כיכר ספרא, אמש (צילום: קול חי)

זו אמורה הייתה להיות שמחת בית שואבה מרכזית עבור תושבי ירושלים בעיקר, אך בעיצומו של האירוע שנערך בכיכר ספרא הוא הופסק וההמונים המאוכזבים פוזרו.

באירוע היו אמורים להופיע בין היתר הזמרים ליפא שמעלצר, אוהד מושקוביץ להקת הקינדרלך ואחרים. זרם המשתתפים לא פסק לרגע והמאבטחים נאלצו לבלום את ההמונים בשל עומס חריג.

את ההחלטה על הפסקת האירוע קיבל קצין הביטחון של העירייה בעקבות החשש מפני סכנה אפשרית בשל ריבוי המשתתפים.

מנחה האירוע מנחם טוקר שהעביר את האירוע בשידור חי ברדיו "קול חי" אמר לנוכחים כי בצר לו הוא מחויב להפסיק את האירוע.

גורם בהפקת האירוע אמר ל"כיכר השבת" כי "בכל אשם קצין הביטחון מטעם העירייה שהיה שם וניסה כל העת לשבש את האירוע".

בעירייה דוחים הטענות ואומרים ל"כיכר השבת" כי "האירוע הופק באמצעות חברה פרטית וכי האחריות לשלום הציבור הענק שהגיע, בניגוד גמור להערכות המארגנים, ובכדי למנוע סכנת חיים ממשית במקום, היינו חייבים לעצור האירוע, למרות אי הנעימות. חיי אדם קודם לכל".

אחת המשתתפות קבלה על כך בשיחה עם "כיכר השבת": "המקום היה מלא עד אפס מקום. כשיצאתי ראיתי המונים מנסים להיכנס אל המתחם אך המאבטחים לא נתנו להם אישור להיכנס ובשל כך הם נשארו בחוץ".

"מבחינת מעמד היה זה מעמד אדיר אך מבחינת תכנון ניתן לתת למארגנים ציון אפס", היא מותחת ביקורת. "כאחת שמכירה הופעות מכלל הגוונים, כישלון כזה עוד טרם ראיתי. אסור שזה יקרה שוב".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "מדובר באירוע שאורגן בידי המחלקה למורשת ישראל בעיריית ירושלים, בשיתוף רדיו קול חי. בהוראת המשטרה, נסגר האירוע לפני הזמן שתוכנן, בשל עומס יתר והשתתפות גדולה מההיערכות הצפויה, כדי למנוע קריסתו ועקב סכנת פגיעה במשתתפים חלילה".

אבי רוזן, מנכ"ל רדיו "קול חי" מסר בתגובה כי "האירוע בככר ספרא בוטל עקב עומס בלתי צפוי של עשרות אלפי משתתפים. זוהי ההוכחה לכוחו ועוצמתו של 'קול חי' שהצליח בס"ד להביא רבבות לאירוע החג בירושלים, באמצעות פרסום במשך שלושה ימים בלבד בשידורי הרדיו".

המפיק המוזיקלי של הערב דוד פדידה מסר בתגובה כי "אנחנו נתנו לעיריית ירושלים הערכת מצב לגבי כמות האנשים שצפויה להגיע לכיכר. היה ברור לנו שאירוע ברמה כזאת ובהשתתפות אמנים בסדר גודל כמו אוהד מושקוביץ, איציק דדיה להקת קינדרלעך ועוד, יביא לתפוסה מלאה ולצערינו העירייה לא עשתה את ההתאמות הרלוונטיות מבחינת כוח אדם ואבטחה, מחסומי לחץ ותיחום הכיכר ולכן נוצר מצב שלא ניתן היה להמשיך באירוע. שמחנו להיווכח שאמני FDD ממשיכים להביא קהל ולמלא הופעות ונקווה שהגורמים האחראים יפיקו את הלקחים ולהבא נוכל לקיים אירועים נוספים על הצד הטוב ביותר".

במשטרת ירושלים הבהירו כי האירוע הופסק על-ידי המארגנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר