"הייתי חילוני למהדרין"

נתן גושן חושף: איך הגר"ח קנייבסקי שינה לו את השם

הזמר והיוצר נתן גושן המקורב לדת ולמסורת, שהתחתן כדת משה וישראל סיפר בראיון לידיעות על ההתקרבות שלו לדת, שמירת שבת ושינוי השם שעשה לו הגר"ח קנייבסקי (ציצית)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הזמר והיוצר נתן גושן המקורב לדת ולמסורת היהודית, שהתחתן כדת משה וישראל לפני כארבעה חודשים עם הזמרת לירון אלביליה - העניק בסוף השבוע ראיון מיוחד ל'ידעות אחרונות', שם סיפר על ההתקרבות שלו לדת, שמירת שבת ושינוי השם שעשה לו הגר"ח קנייבסקי.

בתחילת הראיון חשף נתן גושן שמרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שינה לו את השם בצעירותו: "אמא שלי הייתה חברה טובה של רעייתו של הרב קנייבסקי, הרבנית בת שבע, והיא שאלה אותו על השם שלי. הוא אמר לה שעדיף נתן. שאלתי את עצמי, אני אוהב את השם נתן? לא יודע. שאלתי, ואת מתן אתה אוהב? אמרתי לעצמי, וואלה לא. אני זוכר שניתקתי את הטלפון ואמרתי לכולם: "חברים, מהיום נתן גושן".

על תהליך ההתקרבות לדת סיפר גושן: "עזבתי את הבית בגיל 15. הרגשתי שאני רוצה לחיות חיים אחרים. ההתקרבות לדת קרתה אחרי שאחותי הילה התחזקה לפניי, יצאה לתהליך משלה של חזרה בתשובה והספרים היו בבית. אני זוכר שהיא ניסתה בעדינות לתת לי ספר לקרוא, כשהייתי ילד חילוני למהדרין, וזה לא היה פשוט. יום אחד, דווקא כשהיא יצאה, מהסקרנות, הלכתי לבדוק בעצמי ופתחתי את הספר 'השתפכות הנפש', של רבי נחמן. באותם רגעים של קריאה אז הבנתי שהנשמה שלי צריכה התייחסות".

"קצת אחרי גיל 15 לקחתי אוטובוסים מלוד להר מירון והסתובבתי שם לבד. זו הייתה תקופה של חיפוש, אולי הטובה והמשוחררת בחיי. הייתי ילד שיכול להיזרק בכל מקום, אז נימנמתי פה ושם, ישנתי אצל אנשים טובים שהסכימו לארח אותי לפעמים. הרגשתי שאני משוחרר וזה היה הרגע שבו החלטתי לשים כיסוי ראש. שמתי כיפה, גידלתי פאות, אני שומר שבת, שם ציצית. התהליך שלי גם הבהיל את אמא שלי מאוד. כולם חיכו מסביב שזה יהיה עוד משהו שיחלוף כמו כל השיגעונות שלי. אבל אצלי זה רק התחזק".

"באותה תקופה של החזרה בתשובה גרתי בדירה בחולון עם אנשי ברלסב. היינו נכנסים לוואנים ברחובות ומפיצים ספרים של רבי נחמן. חבורה של אנשים שבתהליך מסוים בחייה, חלקם עם משפחות אפילו. חיינו מאוד בצמצום, לפעמים עשרה בדירה, רק מזרנים".

לסיום סיפר איך התחיל לשמור שבת: "היו לי קשיים עם לשמור שבת בתקופת הצבא, היו נפילות והיה לי קשה עם זה מאוד. אחרי שהשתחררתי הייתה לי בת זוג, ויום אחד הלכתי לקחת אותה מהעבודה, בשבת. ממש לפני שהגענו הביתה עברנו תאונת דרכים, רכב נכנס בי חזיתית, התעלפתי וכשהתעוררתי שמעתי בומים כי ניסו לחלץ אותנו מהאוטו, הדלתות התעקמו. זוכר שאמא שלי רצה למקום מהבית, לראות שאני בסדר. חברה שלי ואני נפצענו קל וכולנו בכינו שם יחד. ביקשתי סליחה מבת הזוג למרות שלא הייתי אשם בתאונה, ביקשתי סליחה מאמא שלי על האוטו וביקשתי סליחה מעצמי, על זה שאני מאשים את עצמי בהכל בלי לבדוק. מאז לא חיללתי שבת יותר".

נתן גושן, הנחשב לזמר מוערך בישראל ובעולם כולו, התקרב בשנים האחרונות לדת ולמסורת היהודית, הוא כותב ושר מוזיקה יהודית. מידי יום הוא מתפלל, מניח תפילין ולומד תורה ואף מקפיד על שמירת שבת וכשרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר