תקדים בניו זילנד: נאסר רישום פטנטים בתחום התוכנה

חקיקה תקדימית שאושרה בניו זילנד לאחרונה, אוסרת רישום פטנטים בתחום התוכנה. לדברי יוזמי החקיקה, רישום הפטנטים 'תוקע' מפתחי תוכנה. בכך, הופכת ניו זילנד למדינה הראשונה בעולם בה מחוקק חוק שכזה, העוקף את אמנת TRIPS הבינלאומית (חדשות טכנולוגיה)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מכה למפתחי תוכנה בניו זילנד: חקיקה תקדימית שאושרה בשבוע שעבר, אוסרת לבצע רישום של פטנטים חדשים בתחום התוכנה, וזאת לאור טיעון מעניין כי תוכנת מחשב איננה המצאה, ולאור טענות כי רישום הפטנטים "תוקע" מפתחי תוכנה בניו זילנד.

הצעת החוק האוסרת את רישום הפטנטים בתחום התוכנה, עלתה לדיון לפני 5 שנים ואושרה לאחרונה ברוב עצום של 117 תומכים, מול ארבעה מתנגדים בלבד.

בכך, הופכת ניו זילנד למדינה הראשונה המחזיקה בחוק שכזה, והיא עוקפת אמנה בינלאומית הקובעת כי על מדינות החתומות עליה לאפשר רישום פטנט על כל מוצר שניתן להגדירו כהמצאה טכנולוגית.

פיתחת משהו? לא תוכל לרשום אותו, בשביל שגם מפתחים אחרים יוכלו להתקדם (צילום: shutterstock)

יצויין, כי על פי החקיקה שאושרה ברוב גדול, פטנטים בתחום התוכנה שנרשמו כבר בעבר, יזכו להמשך תוקפם, כאשר החקיקה מתייחסת בעיקר לפטנטים חדשים בתחום.

במקביל, הוחרגו בחקיקה תוכנות ייחודיות, לדוגמת ממשק טכנולוגי המאפשר הפעלה של מכונה כביסה בצריכה נמוכה של חשמל, וכ"ו.

אחד מיוזמי החוק בניו זילנד אמר כי לשיטתו קשה כיום לפתח תוכנה או מוצר מבלי להפר כמה פטנטים. כאשר לדבריו הרישום על פטנטים בתחום התוכנה, מציב קשיים בפני מפתחי התוכנה בניו זילנד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר