מסמכי סנאודן חושפים: ארה"ב יכולה להקשיב כמעט לכל שיחות הסלולר בעולם

מסמכי אדוארד סנאודן ממשיכים להסעיר: בידי הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב אפשרות להקשיב לרוב ככל שיחות הסלולר הנערכות בעולם. כך דיווח בסוף השבוע הוושינגטון פוסט (טכנולוגיה)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

העיתון וושינגטון פוסט דיווח בסוף השבוע כי הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב (ה-NSA), פיצחה את ההצפנה המשמשת לרוב הטלפונים הסלולריים בעולם. מה שמאפשר לה להאזין למיליארדי שיחות ותכתובות SMS ממכשירים סלולרים.

הדיווח מתבסס על המסמכים שהדליף אדוארד סנאודן, מי שעבר בעבר בתור עובד קבלן בסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב.

מסתבר, בעקבות העובדה שההצפנה שפוצחה משמשת לפי מומחים עבור כ-80% ממכשירי הסלולר בעולם, כי כמעט כל שיחת טלפון הנערכת ממכשיר סלולרי נתונה לציטוט על ידי הסוכנות לביטחון לאומי.

בנוסף, שיתופי הפעולה המשמעותיים בין ה-NSA וגופי ביון אחרים בעולם, מביאים להערכה כי גם לגופים אחרים יש יכולת שכזאת. בין משתפי הפעולה עם הסוכנות האמריקנית, ניתן למנות את יחידת 8200 הישראלית ואת ה-GCHQ הבריטי.

"לאורך ההיסטוריה, מדינות השתמשו בהצפנה כדי להגן על הסודות שלהן. וכיום טרוריסטים, פושעי סייבר, סוחרי עבדים ואחרים גם עושים שימוש בטכנולוגיה זו כדי להסתיר את פעולותיהם. קהיליית המודיעין מנסה להגיב לכך במטרה להבין את הכוונות של יריבים זרם ולמנוע מהם לגרום נזק לאמריקאים ולבעלי-בריתם" נאמר בתגובת ה-NSA שפורסמה ב'כלכליסט'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר