מחקר חושף: בעלי האייפון אינטליגנטים יותר

מחקר מעניין טוען כי משתמשי מכשיר האייפון הם האינטליגנטים מבין משתמשי הסמארטפון. לעומתם, מחזיקי בלקברי הוצבו בתחתיתו של הדירוג שנקבע לפי מבחני חשיבה (דיגיטל, מעניין)

חיה כהן | כיכר השבת |
מכשיר אייפון (יוטיוב)

סוג הסלולרי שבידכם אומר דבר או שניים על רמת החיים שלכם. עכשיו מגלה מחקר חדש כי המכשיר גם יכול לחשוף עד כמה אתם אינטליגנטים.

אלפי משתמשי סמארטפון לקחו חלק במחקר, במסגרתו נדרשו לענות על סדרת מבחנים המבוססים על מהירות המחשבה בהתאם ליכולתם המנטלית.

מבחן האינטליגנציה הורכב משבעה מבחנים שונים שבדקו יכולת פתרון בעיות, זיהוי תבניות ופיצוח קודים. המבחן בנוי בסגנון אמריקאי, לפיו לכל שאלה ישנן ארבע תשובות אפשריות ועל הנבחן לבחור את הנכונה מבניהן, לפני שתוצג השאלה הבאה.

לדוגמה, בכמה חודשים לועזיים ישנם 28 ימים? א. 1 ב. 12 ג. 24 ד. 10 (התשובה היא, אגב, 12. מהסיבה הפשוטה: השאלה לא מגבילה רק לחודשים בעלי 28 ימים בלבד. מדובר בהוכחה נהדרת לכך שהמוח שלנו פועל על אוטומט ולא מנצל את מלוא הפוטנציאל שלו).

רוצים עוד? בבקשה: כמה רגליים יש לשני כלבים ושני ברווזים בסך הכל? א. 8 ב. 10 ג. 12 ד. 14

קודם הבחינה, נדרש כל נבחן לציין מהו סוג המכשיר שברשותו. מרגע תחילת הבחינה, מדד טיימר את מספר השניות עד לסיום.

והרי התוצאות לפניכם:

בעלי האייפונים התגלו כבעלי מהירות החשיבה הגבוהה ביותר והשלימו בהצלחה את המבחן תוך 94 שניות בממוצע. לעומתם, מחזיקי מכשירי הבלקברי היו האיטיים ביותר והשלימו את המבחן רק בתום 118 שניות בממוצע.

במקום השני והמכובד, נמצאו בעלי מכשירי הנקסוס של גוגל, בהפרש קטן של 5 שניות בממוצע. במקום השלישי עם ממוצע של 103 שניות עומדים מחזיקי מכשירי הגלקסי של סמסונג. בהמשך הרשימה באים בעלי מכשירי ה-HTC, נוקיה ובלקברי.

המחקר הוזמן על ידי חברת TalkTalk Mobile כדי לקבוע האם בחירת המכשיר היא ביטוי מסוים לאישיותו של הלקוח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר