הכירו את "ACHIRES": הרובוט המהיר בעולם

היפנים כבר פיתחו לא מעט רובוטים, רבים מהם נחשבים כפורצי דרך ששינו את עולם הרובוטיקה לצמיתות. כעת מציגים סטודנטים באוניברסיטת טוקיו את הרובוט המהלך המהיר ביותר בעולם, שעתיד לשנות את ייעוד הרובוטיקה בעולם (וידאו, דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום:יחצ, יוטיוב )

היפנים נחשבים למעצמה רובוטית, זו עובדה. הם אלו שמציגים מדי פעם רובוטים דמויי אנוש, מתקדמים ביותר, שיודעים לשחק כדורגל עם נשיא ארצות הברית אובמה, ויודעים גם להבין ולבטא רגשות אנושיות.

כעת, הציגו סטודנטים מאוניברסיטת טוקיו, את הרובוט המהלך (או בשמו המקצועי, הרובוט המדווש), המהיר ביותר בעולם. אב הטיפוס הנוכחי, אמנם מגיע רק למהירות של 4.2 קמ"ש. אך זה רק בגלל ממדיו הזעירים. מה שאומר שרובוט שכזה בגודל אמיתי, שיהיה דומה לגודלו של אדם בוגר. יוכל להגיע למהירויות גבוהות במיוחד, עד פי עשרה.

המהירויות הגבוהות בהם יכול הרובוט לנוע, כמובן מבלי ליפול, ומבלי להיתקל בחפצים, מוקנות על ידי שלל חיישנים מתקדמים בהם עושים שימוש מפתחיו, ואשר מותקנים על גבי הרובוט. כך למשל, הרובוט מכיל חיישן צילום מיוחד ומתקדם המסוגל "לראות" בקצב של 600 פריימים לשנייה, מה שמאפשר לו לראות כל מכשול ולהתמודד מראש עם המפגש, או עקיפתו.

יחצ

מערכת התצוגה המשוכללת, מחליפה את שיטת הבקרה הנפוצה לרובוטים מהלכים, עושה שימוש במה שמכונה בקרת ZMP, שמודדת את נקודת החיכוך של "כפות רגליו" של הרובוט עם הקרקע. אלא ששיטה זו אינה מדויקת מספיק לרובוט שנע במהירויות גבוהות, ועל כן הוחלפה במערכת בקרה מבוססת "ראייה" עם חיישן צילום מתקדם.

הרובוט המהיר גם עוצב כדי לנצל את גמישותו הרבה, כאשר הוא יוכל לבצע קפיצות "סלטה", מעל "לראשו". ובכך להימנע מהיתקלות במכשולים, כמו גם להגביר את מהירותו באופן בטוח. הרובוט יוכל לשמש בתור אמצעי לתצפיות שונות, כמו גם כרובוט שיבצע שליחויות במהירות גבוהה, ובבטיחות שרק טכנולוגיה מתקדמת יכולה להקנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר